dagboek

Hoofd verloren

Het lijkt de laatste dagen wel alsof ik er niet helemaal bij ben met mijn gedachten. Alsof ik mijn hoofd ergens verloren ben en dan zonder probeer door te gaan, zonder succes. 

Mijn concentratieboog is superkort, dus leren lukt niet voor geen meter. Maar ik heb wel doodleuk 4 toetsen deze week. Met het boodschappen doen voor het avondeten (ik kook, want mijn moeder is ziek) raak ik in no-time mijn boodschappenlijstje kwijt. Normaal hoef ik niet eens op mijn lijstje te kijken; het staat gewoon geprent in mijn hoofd. Dit keer niet, dus moet ik tig keer heen en weer lopen als iets me te binnen schiet. Mijn humeur gaat van het ene uiterste naar het andere: van zo vrolijk dat ik de hele tijd dansjes wil doen, tot zo rot dat ik alleen maar op mijn bed wil liggen en wil huilen… En wanneer ik na een schooldag – die deze week helemaal niet zo lang zijn door 40 minuten rooster –  aan alles wat ik nog moet leren denk, word ik bij voorbaat al moe (en moedeloos).

Zou ik gewoon heel erg toe zijn aan vakantie? Ik denk het wel. Ik voel me namelijk niet zó slecht dat ik nergens zin in heb – ik heb alleen geen zin moeten. Dus naast schoolwerk (wat ik dus even amper doe) probeer ik mezelf zo min mogelijk dingen op te leggen. Niet bloggen als ik vind dat ik meer artikelen online moet zetten, niet gaan hardlopen of make-up opdoen als ik daar eigenlijk geen zin in heb en mijn nieuwe principes even aan de kant zetten als een vriendin celebrations (melkchocolade) uitdeelt omdat ze jarig is.

Even niet zo hard voor mezelf zijn.


 

Ik ga zo maar een beetje doorkachelen tot volgende week vrijdag, tot de vakantie begint. Hopelijk ben ik inderdaad hoognodig toe aan vakantie en ga ik me zodra die zich aandoet weer ‘normaal’ voelen.

Zeg eens eerlijk: ben jij ook soms hard voor jezelf? En waarmee dan, bijvoorbeeld?

 

Geef een reactie

