dagboek

Koffie en ‘Tessa’

Om 8 uur was ik al zo moe dat ik het overal in mij schreeuwde: slapen! naar bed! Hoe dat kwam? Ik was vroeg wakker, maar ik ging ook vroeg naar bed, dus slaaptekort kan het niet zijn. Ik heb helemaal niet veel gedaan vandaag: ‘s ochtends een beetje geleerd, ‘s middags paardgereden.. that’s it. Misschien heb ik vermoeidheid van afgelopen week gespaard en kwam dat er nu uit, nu ik tijd had om moe te zijn.  Alleen ik had helemaal geen zin om aan die vermoeidheid toe te geven, want ook al ga ik de deur niet uit: om 8 uur naar bed op zaterdagavond vind ik wel heel erg sad... Dus ik negeerde mijn zelf opgestelde regel ‘alleen ‘s ochtends koffie’ en vroeg mijn vader een extra grote pot te zetten, zodat ik ook een kopje mee kon drinken. Gelukkig heeft de cafeïne zijn werk gedaan en kan ik nu zonder dat mijn ogen steeds dichtvallen dit blogje schrijven.

Net keek ik een aflevering van de serie ‘Tessa’ over een lerares Nederlands, samen met mijn ouders. De eerste aflevering die ik zag vond ik het kijken wel waard, bij die van vanavond ergerde ik me aan van alles. De serie is zo niet-realistisch als het op de school aankomt; bijna lege trappen, overal vrolijke gezichten, klassen met misschien 15 leerlingen…  Ik kan daar niet tegen. Natuurlijk, het hoeft niet helemaal te kloppen; daar is school te niet-boeiend  voor. Maar een beetje meer van hoe het echt gaat zou het geheel veel leuker maken, denk ik.

De serie gaat dus over een lerares, maar in deze aflevering heb ik haar niet één keer les zien geven. Dat leek me juist zo leuk! En ik vind de kinderen van Tessa stuk voor stuk ontzettend stom. Sinds wanneer is Daan, haar dochter, al van school af? Zo oud ziet ze er niet uit. En als je van school af bent, is het dan niet normaal om te gaan studeren, of op z’n minst te gaan werken? Nou nee, in ‘Tessa’ dus niet: Daan zit de hele dag thuis en verveelt zich de pletter, wat ze afreageert op haar broertje.

Het enige wat ik van Nico, de oudste zoon, vind is dat hij een dom mokkel is – de mannelijke variant daarvan dan – en dat ik blij zijn als zijn scènes zijn afgelopen. Alleen Jasper is wel een beetje leuk, maar die komt dan weer niet zo veel voor. Nee: ik denk niet dat ik deze serie verder hoef te zien. Ik ben sowieso niet zo’n seriepersoon. Van ‘Pretty Little Liars’ en ‘Orange Is The New Black’ heb ik allebei één seizoen gekeken, daarna ben ik ze allebei gewoonweg vergeten. Ik vind series te langdradig, of zo. Geef mij maar films, documentaires en af en toe gewone tv-programma’s.

Inmiddels is het bijna half elf en ik kak ik weer langzaam in. Ik denk dat de cafeïne uitgewerkt is. Misschien moet ik nu wel naar mijn lichaam luisteren en  gewoon naar bed gaan… 

Truste.

 

2 gedachten over “Koffie en ‘Tessa’

Geef een reactie

