dagboek

Bijna-kerst

Nog één dag school en dan is het vakantie. Één ochtend, zelfs. Tijdens het eerste uur Engels van mijn mentor gaan we een film/serie kijken. Het tweede uur heb ik een Franse schrijftoets (en de mensen die Duits hebben, een Duitse) en we gaan high tea’en bij het derde uur Engels. Vanmiddag heb ik vegan carrot cake gebakken om mee te nemen en hij ruikt zoooooo lekker. Het is moeilijk om er vanaf te blijven….  

Na Engels hebben we kerstviering met heel VWO-5 in de kantine. Elk jaar wordt daarbij het kerstverhaal voorgelezen, maar wel elke keer nét even anders. En dit jaar hebben ze nog iets anders bedacht, want in plaats van dat het lerarenkoor gaat zingen (hilarisch) moeten WIJ gaan zingen. VWO-5 leerlingen.  Kerstliedjes, zoals ‘All I want for Christmas’ en ‘Santa Baby’. Juist ‘m. Ik ben héél benieuwd hoe dat zal gaan, haha.

Als de kerstvakantie dan ein-de-lijk  officieel aangebroken is, ga ik Sinterkerst en Nieuw vieren met vriendinnen en oud-klasgenootjes die ik sinds de eerste ken. Leuk leuk leuk! We hebben lootjes getrokken en voor je lootje moest je een gedicht óf surprise maken en cadeautjes kopen voor 7,50.  Maar omdat Sinterklaas alweer even geleden is en het nog helemaal niet als bijna-kerst voelt, was iedereen het een klein beetje vergeten. Ikzelf was ook pas gister met alles klaar.. Oeps.


 

Deze vakantie heb ik nog niet veel plannen. Tot nu toe heb ik Kerstmis, (misschien) een feest met Oud&Nieuw, samen met mijn broer(!) naar de generale repetitie van de kerstaflevering van ‘Zondag met Lubach’ en een date met vriendinnen van paardrijden in mijn agenda kunnen schrijven.

Wat ik vooral en veelal wil doen deze vakantie, is aan mijn blog werken. Heel veel schrijven, wat aan de layout doen, misschien een eigen domein aanvragen… daar heb ik namelijk de afgelopen weken bijna geen tijd voor gehad.

Helaas kan ik geen twee weken zonder aan school te werken door het leven gaan. Met wiskunde en natuurkunde loop ik echt dramatisch achter, dus die achterstand wil ik een beetje inhalen. Na de vakantie moet mijn levensvisieboek van godsdienst ingeleverd worden enne… ik ben nog niet zo ver. Maar daaraan werken is niet zo erg, gelukkig. Oh, en er ligt nog een ongeschreven boekverslag op me te wachten.

Dus: als je volgende week mijn blog weer bezoekt, kun je dus een volle lading aan nieuwe artikelen en misschien wel een hele nieuwe opmaak verwachten!

(En als dat niet zo is, heb ik uiteindelijk vaker het online leven verruilt voor het sociale leven dan ik vooraf dacht. Ik denk dat je wel begrijpt dat ik, als het erop aankomt, het laatste meer prefereer.)

-xxx-

Geef een reactie

