phone-plog

PlOG: A’dam avec mon frère

Mijn eerste officiële vakantiedag spendeerde ik in Amsterdam, samen met mijn broer. We zouden namelijk naar de generale repetitie van de eindejaarsshow van Zondag Met Lubach gaan! Mijn broer en ik doen eigenlijk nooit iets samen, maar ik wilde heel graag hier naartoe en ik had NIEMAND om mee te gaan (het was een beetje last minute) dus offerde hij zich op. Hij vindt Arjen Lubach ook leuk hoor, daar niet van.

Ik was van plan om een verslagje te maken van het ‘uitje’, alleen achteraf blijkt dat toch niet zo’n goed plan: ik kan natuurlijk helemaal niets vertellen over de show, want die moet nog uitgezonden worden! Wel heb ik best wat foto’s gemaakt, dus in plaats van een verslag in woorden maak ik een verslag in foto’s (met woorden). Een PLOG dus!

20151221_144941

Aangekomen in Amsterdam. Het zag zo grauw…  Deze foto is nog lichter gemaakt en alsnog is ‘ie vrij donker.

20151221_152558

We zijn een uur te vroeg en gaan een rondje lopen om de tijd te doden…

20151221_152729

en komen we pardoes langs het Vondelpark! Daar ben ik nog nooit geweest. Helaas had mijn broer geen zin om erin te gaan, haha. Hadden we ook niet echt tijd voor, maar ik vond het wel jammer.

20151221_152954

We komen ook toevallig langs de P.C.Hoofdstraat – ook nog nooit geweest! Hier lopen we wél een klein stukje doorheen.

20151221_153206

In de winkel van Louis Vuitton zien we deze ‘bijzondere’ etalage. Niet zo mijn stijl. Sowieso is de hele P.C Hoofdstraat niet zo mijn straatje – haha.

L: We gaan snel wat drinken in het café van de Stadsschouwburg voor de repetitie begint. Ik bestel een muntthee en zodra de serveerster weg is, heb ik daar alweer spijt van; het zou nooit op tijd afgekoeld zijn…

R: Gelukkig komt het nét op tijd en had ik mijn glas leeggedronken om 16:10 – 5 minuten voor aanvang. Pfiew.

20151221_162223

20151221_163200

We hebben hele fijne plekken! Er is een soort gat tussen de twee stoelen voor mij, dus ik kan alles heel goed zien.

20151221_184254

Om half 7 is de repetitie afgelopen en we hebben TREK! We lopen richting het station en kijken onderweg naar een plek om te eten.

20151221_184625

Kerstig verlichte bomen op Het Spui. We vonden het allebei best meevallen met hoe versierd Amsterdam was; ik had veel meer poespas verwacht in de hoofdstad.

20151221_185531

Deze kerstboom voor het Centraal Station maakt onze verwachtingen goed; wat een ding! We besloten om iets te eten op het station te kopen want echt uit eten gaan was 1. te duur en 2. te lang wachten.

20151221_193940

Ik wist niet waar ik zin in had en mijn broer maakte het niet zo veel uit…dat werkt dus niet, hè. Na een paar rondjes over het station dwalen hebben we maar broodjes bij de Broodzaak gescoord als avondmaal en niet veel later namen we een trein naar huis.

20151221_204122

Om half 9 waren we weer thuis en er was er nog broccolisoep over – precies waar ik zin in had.

De foto’s zijn nou niet je-van-het (*kuch*) maar desalniettemin hoop ik dat je het leuk vond om te lezen. (En anders heb je in ieder geval een keer een foto van mij gezien. En nog wel een hele mooie ook)

-xxx-

5 gedachten over “PlOG: A’dam avec mon frère

    1. Dankje! Ik hield me zelfs nog in met foto’s maken (heb mijn camera ook niet meegenomen) omdat mijn broer anders helemaal gek zou worden, haha.

      Like

    1. Ik ben er achter gekomen dat het bij mij heel erg uitmaakt met wie ik in Amsterdam ben voor hoe leuk ik de stad vind! Met mijn broer is het heel relaxed, bijvoorbeeld, maar met mijn moeder is het een beetje een gestress omdat we allebei niet zo tegen die drukte kunnen. En met vriendinnen ga ik liever naar Haarlem of Utrecht!

      Like

Geef een reactie

