project

Vision board 2015 & 2016

Vorig jaar, in de kerstvakantie, maakten mijn “paardenvriendinnen” en ik ieder een vision board en dat vonden we zó leuk, dat we er een traditie van gemaakt hebben en we er dit jaar weer één gemaakt hebben. Als je de achterliggende gedachten wilt weten van de plaatjes op mijn vision boards, kijk dan verder!

Vision board 2015

IMG_7714.JPG

Veel sfeergevende, maar nietszeggende achtergronden, lelijke overgangen van plaatjes.. als ik ‘m zo zie, vind ik ‘m eigenlijk best lelijk …

IMG_7691In het midden van het geheel: een heel groot bord met sushi. Ik wilde namelijk dit jaar sushi proeven, want dat had ik nog nooit gegeten. De eerste keer dat ik het at, vond ik het niet heel veel aan. Maar ik begin het steeds lekkerder te vinden en ook nu ik vegetariër ben eet ik het graag!

 

IMG_7692.JPGIk wilde meer schrijven dit jaar en dat is met het beginnen van mijn blog wel gelukt, denk ik zo.

De oogschaduw staat voor meer experimenteren met make-up – dat is, behalve vaker lipstick dragen, niet echt gelukt. Komt omdat ik vaak simpelweg te lui was om veel tijd eraan te besteden…

IMG_7697.JPGStaan er nog andere doelen op dan sushi eten en schrijven? Jazeker. ‘Bij de tijd’ staat voor vaker op tijd komen; daar heb ik nogal moeite mee. Nog steeds, dus ik heb het niet gehaald… De tent symboliseert het plan van kamperen met mijn beste vriendin. Hebben we niet gedaan, misschien gaan we deze zomer wél?  En ‘Pluk de dag’ en ‘doorgaan’ spreken voor zich, denk ik.

Vision board 2016

IMG_7708.JPGTo-taal anders dan die van 2015, is het vision board dat ik maandag maakte. Andere kleuren, veel meer plaatjes, andere overgangen… Ik vind ‘m zelf veel mooier! Bijna elk plaatje – achtergrond of voorgrond –  betekent iets, dus deze collage is ook veel meer een vision board dan die van 2015.

IMG_7717.JPG‘Letterliefde’en het boek moeten het schrijven en lezen voorstellen wat ik dit jaar weer veel wil gaan doen. De zebra’s symboliseren paarden, want ik kon geen mooi plaatje van een paard vinden, haha. Ik hoop in 2016 mijn liefde voor paarden niet te verliezen (kom ik later wel op terug) en dat ik weer intensief met ze bezig kan zijn.

De deegroller met recepten is eigenlijk heel simpel: ik wil recepten zelf gaan bedenken, maken en delen op mijn blog!

IMG_7720‘Frankrijk’, waar zou dat nou voor staan? Je verwacht het vast niet: ik zou dit jaar graag weer eens naar Frankrijk willen. Waarschijnlijk gaan we er ook naartoe deze zomer, maar niets is nog zeker. De vrouw met de trompet geeft aan dat ik me met muziek wil bezighouden dit jaar. Zingen, keyboard spelen.. in ieder geval wat creatiever met muziek bezig zijn dan alleen maar ernaar luisteren.

IMG_7721‘Heb je wilde plannen voor dit jaar, Marleen?’ Nee, niet wilde: leuke plannen. Ik wil veel leuke dingen gaan doen, uitdagingen aangaan – daar staat het voor. En met het bos + de schoenen die je eronder ziet, wil ik zeggen dat ik lekker naar buiten wil. Als mijn hoofd vol zit van een lange dag even een blokje om of een rondje fietsen. Ik doe dat al wel, maar te weinig; te vaak negeer ik de ‘drang’ om mijn schoenen aan te trekken en blijf ik binnen, hangen op de bank.

IMG_7722.JPG Dit hoekje van mijn visionboard zegt: Yoga niet uit het oog verliezen en niet per se gaan feesten, maar dingen wel meer gaan vieren. Of zo. En dingen ondernemen. Zoiets. Oh en ‘mindfull leven’ lijkt me ook wel een goed iets voor 2016.

IMG_7723.JPG‘Dankbaar’ vind ik een mooi gevoel om af en toe bij stil te staan, in 2016. Het woord hoort eigenlijk niet op die plaats (er stond intimiteit…) maar ik vond het op zich wel bij de foto passen. En foto gewoon te mooi is om niet op te plakken.

‘En jij en ik dan?’ Daar kan ik niet meer over zeggen dan dat het me best leuk lijkt als er een ‘jij en ik’ komt, in 2016 😉

IMG_7748.JPGMijn nieuwe vision board heeft het stokje overgenomen van de oude en staat nu te pronken op mijn kast in mijn kamer, zodat ik hem goed kan zien. Mijn oude heb ik op mijn bureau gezet: zichtbaar, maar niet te opvallend.

Ik hoop dat mijn nieuwe vision board me helpt herinneren aan dingen die ik wil doen en in gedachte wil houden (gek eigenlijk: dat je jezelf moet herinneren aan dingen die je wilt…) en dat de dingen die uit kúnnen komen, uitkomen. We zullen het zien!

Heb jij wel eens een vision board gemaakt? Eentje voor 2016? Zo nee: je hebt nog anderhalve dag, dus als je een paar uurtjes niets te doen hebt en wat tijdschriften hebt die je niet meer leest, zou ik er zeker één gaan maken! Een beetje knippen, scheuren en plakken terwijl je filosofeert over je leven, doelen en idealen – klinkt goed toch?

 

2 gedachten over “Vision board 2015 & 2016

Geef een reactie

