lijstje

HEARD, SEEN & READ IN … DECEMBER

Ik pas mijn maandelijkse rubriek – die nu één keer geweest is – nu al aan. Ik haal  DONE en MADE weg: DONE omdat ik toch te veel doe in één maand om te kunnen herinneren (bij de editie van november had ik van tevoren al een overzicht gemaakt, bij december niet) en MADE omdat ik lelijke of geen foto’s heb van de recepten die ik heb gemaakt en zonder  foto’s van de gerechten/baksels vind ik het wel heel kaal….

HEARD:

Ik heb vrij weinig kerstmuziek geluisterd, dit jaar. Één keer heb ik mijn favoriete album van vorig jaar, het kerstalbum van Nick&Simon, opgezet en ik hoorde kerstliedjes voorbij komen op de radio, maar meer ook niet. Wat ik dan wel geluisterd heb? Veel Troye Sivan (want: eerst het album luisteren vóór ik meteen ja zeg tegen een vriendin die me mee vraagt naar zijn concert), weer een beetje Justin Bieber…

Mijn december Spotify-playlist staat niet zo vol. Wat ik niet op Spotify kan zien, maar wel veel geluisterd heb, is de top 2000. Die staat namelijk in de laatste dagen van december altijd aan hier in huis. Vroeger had ik er echt een hekel aan, nu begin ik ‘die ouwe muziek’ steeds leuker en leuker te vinden. 

SEEN

Ik heb ook geen één kerstfilm gekeken in december – logisch dat ik geen echt kerstgevoel had. Ik heb wel twee andere films gezien: ‘Les Misèrables’ (1998) en ‘Life As We Know It’. En nog een film tijdens Engels, maar die heb ik niet helemaal afgekeken, dus die mag niet op mijn lijstje. Hoe die heet weet ik trouwens ook niet meer, dus ik kán hem er helemaal niet bijzetten.

Goed, ‘Les Misèrables’ dus. Ik keek ‘m omdat we het boek lezen met Frans en ik wel zin had om het iets gemakkelijker te hebben met het lezen, als je snapt wat ik bedoel. Ik dácht dat ik de favoriete verfilming keek van mijn lerares Frans, en ik keek de film braaf af ook al vond ik het niet veel aan. Toen ik aan haar vertelde dat ik de film gezien had, zei ze dat het helemaal niet haar favoriete versie is… Grrrrrhhmmmppff.

‘Life As We Know It’ keek ik deze vakantie samen met twee vriendinnen, nadat we samen hadden gekookt (wraps). Ik ben niet snel gelukkig met een romantische komedie, deze was echter heel erg leuk! Het ging over een stel van wie hun beste vriend en vriendin elkaar niet kunnen uitstaan. Het stel komt om bij een auto-ongeluk een heeft de twee beste vrienden opgegeven om voor hun kind – dat niet in de auto zat – te zorgen. En zoals je nóóit zou verwachten worden ze uiteindelijk verliefd op elkaar en zijn ze net een echt gezin. Sorrynotsorry voor de spoiler, maar dit zie je echt vanaf het begin al aan komen.

READ

Een beetje een lege december-aflevering is dit; ik heb ook maar één boek gelezen. In de vakantie las ik ‘The Accident Season’ na een week één hoofdstuk per keer,  in een avond en een ochtend uit. Ik moest er even inkomen, maar eenmaal in het verhaal wilde ik zo snel mogelijk weten hoe het afliep. Het boek begon creepy, in het midden werd het romantisch, daarna weer creepy en het einde weer romantisch. Naar mijn mening had het wel iets spannender en enger gemogen want ik vond het tamelijk ‘braaf’ voor een ongelukken-seizoen. Als je juist niet tegen te veel spanning kunt en een lekker wat romantiek niet erg vindt, kan ik je ‘The Accident Season’ aanraden. Zeker als je het gaat lezen voor Engels, in het Engels dus, want het boek is best makkelijk te lezen qua taalgebruik én niet zo dik.


Ik weet niet of ik nu zo tevreden ben met het nieuwe concept… Weet je wat: ik publiceer dit en ga dan nadenken over hoe ik het wel zou willen. Ik heb er bijna een maand de tijd voor 😉 

Heb jij veel kerstmuziek geluisterd en kerstfilms gekeken in december? Of was je er ook niet zo mee bezig?

Geef een reactie

