dagboek

Walking in a winter wonderland.

Vanochtend werd ik half 9 wakker. Uitgeslapen, want de avond ervoor was ik na Moltalk al naar bed gegaan. Ik ging naar de badkamer en zag weer iets wits door het raampje. Laatst was dat ook al zo, maar toen was het een wit busje. Ha. Mijn vader had die ene ochtend precies hetzelfde – en het raampje is gevuld met heel vaag glas – dus ik ben niet helemaal blind.

Ik kon het niet laten om het raampje toch te openen, keek naar buiten en zag.. sneeuw! Ik beweer steeds dat het van mij niet hoeft te sneeuwen (ik ga toch geen sneeuwpop meer maken, sleeën of een sneeuwballengevecht houden) maar nu het er lag stond ik toch stilletjes te jubelen.

Terug in mijn eigen kamer opende ik ook daar het raam om naar buiten te kijken en ik ook door dat raam een hele witte wereld zag, kreeg ik een voor mijn doen heel spontaan idee: naar buiten gaan om foto’s te maken, als één van de eerste mijn voetsporen achterlaten, voordat de sneeuw gesmolten is. Ik kan niet zeggen dat ik meteen na deze ingeving buiten stond; ik heb altijd trek ‘s ochtends, maar na een snel, klein ontbijtje en metamorfose van pyama tot tokkie was ik klaar om te gaan.

IMG_8018.JPG

Ik had niet later moeten gaan. De zon kwam net op, en behalve een paar kinderen die in de sneeuw speelden en mensen die hun hond uitlieten, was er he-le-maal niemand op straat – perfecte omstandigheden om een paar winterplaatjes te schieten. Uiteindelijk ben ik 20 minuten weggeweest: ik had nog veel langer buiten willen blijven, maar mijn handen waren op een gegeven moment bevroren én ik wilde het zondagochtend ontbijt met warme broodjes en koffie niet missen.

Goed, nu dan eindelijk de foto’s.

IMG_7967

IMG_7969

IMG_7979

IMG_7981

IMG_7990
Straat 1 van het kruispunt: leeg.
IMG_7991
Straat 2 is ook leeg.
IMG_7992
Straat 3 ook.
IMG_7993
En in staat 4 ook helemaal niemand.

IMG_7996

IMG_7998

IMG_7999

IMG_8000

IMG_8010

IMG_8012

IMG_8024

IMG_8026

Misschien moet ik vaker een ochtendwandeling maken, want de hele dag voelde ik me zo relaxed en vrolijk – heel anders dan ik me de rest van de week voelde. Aankomende week heb ik proefwerkweek en ik hoef niet elke dag vroeg naar school, dus bij deze maak ik een afspraak met mezelf dat ik minimaal één keer vroeger opsta om naar buiten te gaan.

Heb jij vandaag/gister/17 januari de sneeuw getrotseerd? 

2 gedachten over “Walking in a winter wonderland.

Geef een reactie

