dagboek

Een avondje zappen

Het gebeurt niet heel vaak: vanavond ben ik een avond helemaal alleen thuis. Ik ben te moe om vriendinnen uit te nodigen en eigenlijk heb ik alleen maar zin om tv te kijken (en koek. chocola en chips te eten). Ik heb alleen geen flauw idee wat ik wil zien. Ik heb allerlei programma’s opgenomen deze week, maar die willen mijn ouders ook zien…

Om acht uur begin ik met het journaal. Normaal kan ik het niet opbrengen om mee te kijken met mijn ouders, maar nu ik alleen thuis ben zet ik het uit mezelf aan?! Ik weet ook niet wat me bezielde. Na het journaal keek ik MINDF*CK: leuk, alleen niet avondvullend. En ik had mijn portie mindf*ck eigenlijk al gehad voor vandaag, namelijk bij een documentaire over tijd bij Engels.

In de krant werd vandaag in het regionale deel een paginabreed stuk gewijd aan Maan, finalist bij The Voice, over de finale van vanavond. Ik ben stiekem toch wel nieuwsgierig naar haar en hoe het programma tegenwoordig in elkaar steekt (na 2 seizoenen ben ik al afgehaakt), dus zapp ik naar RTL 4. Maan is net klaar met zingen en Martijn kondigt de reclame aan… heb ik weer. Ik zapp maar weer verder en beland middenin een film genaamd Superbad.

In die korte tijd volg ik drie nerds die van alles proberen om drank te kopen, om mee te kunnen nemen naar een feest waar ze kennelijk voor uitgenodigd zijn als nerd-zijnde, alleen dat gaat niet zo makkelijk omdat ze nog geen 21 zijn. Het slaat helemaal nergens op, maar ik blijf toch kijken tot ik denk dat de reclame bij The Voice is afgelopen. In mijn herinnering duurde die een stuk langer, want toen ik weer inschakelde was Douwe Bob net klaar met zijn duet met Jennie – óók gemist. Ik besloot de tv nu gewoon op The Voice laten staan, bang om nog meer nét te missen. Nou ja: om Maan nét te missen.

Voor Maan weer op het podium staat mag ik eerst genieten van Brace (Hij is toch al bekend?!), Dave (wat doet hij in de finale?! Ik vind hem echt niet goed…) en Jennie (is zij de grote favoriet?!). Dan is er nog het voorstelfilmpje van de opvolger van Marco Borsato, en dat is geworden … Guus Meeuwis! Leuk! – aldus Wendy van Dijk. Ik vind het nogal lachwekkend; alsof je iets van Guus Meeuwis kan leren qua zang.  Ach ja, hij zal vast heel lief zijn.

Daarna is weer tijd voor reclame en dan kan ik eindelijk Maan zien schitteren, samen met Marco in een duet. Ik hoor en zie vooral Marco. Grrrrrrrr…… Het zit me niet mee vanavond.


 

Ik schrijf dit blogje even af en ga dan toch verder kijken, om hopelijk Maan nog een keer te horen. Ik hoop dat ze wint, want hoewel ik weinig van haar heb gehoord, heb ik genoeg van de anderen gehoord om tot de conclusie te komen dat zij veruit de beste is. We zullen het zien. (Of niet, als ik gillend gek word van alle ophef, spannendmakerij, en reclame… )

 

Een gedachte over “Een avondje zappen

Geef een reactie

