dagboek

Roadtripping through…

…Castricum. Waarom daar? – ik hoor het je gewoon denken. Ik ben bezig met een Praktische Groepsopdracht over de gemeente Castricum en als je bij de presentatie je eigen foto’s gebruikt, levert dat pluspunten op. Castricum ligt naast Alkmaar, als je Heiloo en Limmen even wegdenkt, te dichtbij dus om niet heen te gaan en die bonuspunten niet te pakken. Mijn moeder was mijn taxichauffeur, assistente en buiten dat natuurlijk mijn gezelschap. Ik heb flink wat beeldmateriaal verzameld: speciaal voor de P.O, portretten van mijn moeder en ‘gewoon’ wat natuurfoto’s.

Het was geweldig weer en ik had totaal niet het gevoel dat ik iets voor school aan het doen was. Een beetje foto’s maken her en der van het een of ander is één van mijn grootste hobby’s en een dagje op stap met mijn moeder is ook helemaal niet vervelend. Zéker niet met een Di Fiorentina-ijsje toe, waar ik mijn moeder op trakteerde als bedankje dat ze mijn compagnon wilde zijn. En ik trakteerde mezelf natuurlijk ook, om de aankomende lente te vieren, de vakantie goed af te sluiten… wat klets ik; ik kon gewoon niet wachten om aan mijn eerste hoorntje van het jaar te likken. 😉

We begonnen bij het strand om foto’s te schieten van strandtenten, de duinen en de zee.

IMG_8165IMG_8155IMG_8146IMG_8153

IMG_8195.JPG
Hoi.

IMG_8200IMG_8216

IMG_8187
(Er is niets mis met mijn linkeroog hoor; de zon scheen er loeihard in. Ik klaag niet hoor, ik houd van de zon.)

IMG_8234

IMG_8248
spot de dt-fout..

IMG_8225

We vervolgden onze tocht vanaf het strand he-le-maal naar de Johanna’shof, de place-to be van Castricum, en het natuurgebied daarnaast.

IMG_8262IMG_8260IMG_8263

IMG_8267IMG_8276

Een groepslid vroeg of ik langs camping Geversduin wilde gaan, dus wij heen (met TomTom) en dat terrein op… tot we stil bleven staan omdat we eigenlijk geen flauw idee hadden waarom we hier heen gestuurd waren. Lekker handig van ons… nou ja mij. Ik belde de opdrachtgever, die nam niet op, dus we zijn maar gewoon wat gaan rondwandelen om random wat foto’s te schieten, in de hoop dat dat voldoende zou zijn. Gelukkig bleek dat later thuis na een paar appjes ook het geval.

IMG_8305IMG_8313

IMG_8321

En ook jullie krijgen het ijsje toe. Pistache en panna cotta… sounds good, right? Was het ook.

IMG_8323


Ik zou willen dat ik vaker zoiets voor school zou kunnen doen… al blijft dit denk ik een illusie, gezien mijn vakkenpakket. Maar wie weet wat er op mijn pad komt? Of wat ik zelf mijn pad op sleur? Ik droom nog even verder…. 

Geef een reactie

