dagboek

Net-niet lente

Ik hou van de lente. Dat alles weer tevoorschijn komt: de zon, het groen, de bloemen, de dieren… Een nieuw begin noem ik het niet, maar wel een soort ‘ontwaken’ van de natuur. Alles is net een beetje mooier, net een beetje leuker, net iets minder vervelend als het lente is, lijkt het wel. Toen ik op de basisschool zat, kon ik niet wachten tot ik weer met-zonder jas naar school toe kon, of alleen een bodywarmer over mijn shirt hoefde te trekken tegen de het laatste restje frisheid dat in de lucht hing. En nu kan ik nog steeds niet wachten tot ik op de fiets naar huis mijn jas over mijn stuur kan hangen of buiten pauze kan houden, omdat het niet meer koud is. Jeetje, wat heb ik er zin in.

IMG_8428

Donderdag probeerde ik met mijn camera de beginnende lente te fotograferen. Ik heb weinig bloemen gevonden, geen pulletje of lammetje gezien… de zon wel, maar die kon ik nog niet echt voelen. Mijn winterjas had ik dus nog mooi aan. Het was net-niet lente en dat is voor nu – en de komende dagen voor 20 maart –  misschien wel genoeg.

IMG_8386IMG_8387

IMG_8393IMG_8397IMG_8398

IMG_8404IMG_8406IMG_8410IMG_8411

IMG_8418IMG_8420IMG_8422IMG_8424

IMG_8434IMG_8445


Wat is jouw favoriete seizoen? 

Geef een reactie

