dagboek

Paascontrast

Ik at een croissant en een niet-geschilderd eitje. Ramde er twee boekverslagen van boeken die ik een hele geleden gelezen heb. Praatte wat met mijn familie (uit) en rende een rondje van 3 KM waarin ik heel veel tegen-en zijwind had, en weinig wind in mijn rug voelde. Douchen, klaarmaken en nog net even tijd om een appel naar binnen te werken voor we op pad gingen, mijn ouders en ik. Eerst oma ophalen en daarna door naar mijn de verjaardag van mijn nicht. Heen was ik verschrikkelijk wagenziek. Gelukkig voelde ik me na een korte wandeling plus een broodje pindakaas (kennelijk is een appel als lunch niet genoeg…joh) weer oké en kon ik me ook te buitengaan aan de heerlijke high tea-hapjes. Blueberry cheesecake, carrotcake, appeltaart, tortilla’s met van alles en nog wat… Ik luisterde naar reisverhalen, sprak over studies en banen, bekeek fotoboeken. Je kent het wel.

De terugweg werd ik wéér misselijk. Kennelijk werkt taart als lunch ook niet. Gek genoeg werd mijn misselijkheid door het eten van een  (halve) pizza minder. Fijn, want ik had er flink zin in. Ik keek naar buiten, naar de lucht. Die was eerst oranje, even later paars… terwijl ‘ie  aan de andere kant van het huis  blauw met roze wolken was. Verwonderd pakte ik mijn camera en schoot snel wat foto’s in de tuin en op mijn ouders en mijn eigen kamer, voor dit hevige contrast zou verdwijnen. Dat verdween het ook;  uiteindelijk heeft het misschien tien minuten geduurd. Gelukkig heb ik de foto’s nog en kan ik het jou ook laten zien.

IMG_8507IMG_8509

IMG_8529

IMG_8511IMG_8512IMG_8523


Hoe was jouw eerste paasdag? Heb jij de gekke lucht ook nog gezien?

Geef een reactie

