muziek

Maart’s muziek

Elke maand maak ik een playlist op Spotify die de naam van de huidige maand – en jaar draagt. Ik plaats er liedjes in die ik door de maand heen overal en nergens oppik, dat zijn nieuw uitgebrachte nummers, maar zeker ook nummers van oude artiesten die ik herontdek. M’n playlist groeit en groeit en als ‘ie nét lekker vol is, is de maand om. Maar dan heb ik de liedjes ook al zo vaak geluisterd dat ik wel toe ben aan een nieuwe lijst.

Ik wil de playlist het liefst helemaal delen, maar ik ben nogal een kneus met computers, dus ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen… Daarom licht ik een paar nummers en artiesten van de lijst toe:degene die toch echt mijn ultieme ontdekkingen van deze maand zijn (en degene die stiekem meegaan naar april, want ik heb nog lang niet genoeg van ze.)

Aan het begin van maart luisterde ik veel naar het nummer Stressed Out van Twenty One Pilots, die ik ontdekte tijdens een fietstocht richting de paarden. Op die tocht ontdek ik vaak nummers, trouwens. Ik luister namelijk radio, 3FM om precies te zijn, want mijn eigen muziek is nogal verouderd… Naast Stressed Out mocht ook Ride in m’n lijstje omdat dat toch ook wel een chill nummer is.

Nog een liedje dat ik ontdekte op de fiets was Even van de Nederlandse band Son Mieux. Ik heb meteen het hele repertoire van de band in mijn lijst gezet, want wat is hun muziek fijn! Ze hebben nog maar drie liedjes, maar als het goed is brengen ze in mei hun eerste EP uit – nóg iets wat mei leuk maakt en waar ik naar uit kan kijken. Ik kan echt niet wachten!

Ik luisterde Cake By The Ocean van DNCE, Hymn For The Weekend van Coldplay en In Your Eyes van The Common Linnets als ik energie nodig had. Slow Down van Douwe Bob Finding Out More van HAEVN zette ik juist aan als ik even rust wilde.

Labrinth kwam eindelijk met een nieuw nummer: Fragile, samen met Kygo. De eerste keer luisteren dacht ik … wat is dit? De tweede keer kon ik het al meer waarderen en inmiddels is het één van mijn favorieten van de hele playlist. Deze gaat, naast alle nummers van Son Mieux én Slow Down van Douwe Bob, dus mooi mee naar april.


Ik kan niet wachten om mijn april 2016 playlist te gaan vullen. Ik weet niet of er veelbelovende albums uitkomen… Het nieuwe album van Birdy is net uit, dus die ga sowieso even luisteren. Door de 3fm-awards ben ik er ook weer aan herinnerd hoe gaaf de muziek van Chef’special is en dat ik hun album nog helemaal niet goed heb beluisterd, dus ook dat ga ik deze maand opzetten. Verder zie ik wel wat april brengt qua muziek! 

Wat waren jouw favoriete nummers deze maand? 

 

2 gedachten over “Maart’s muziek

  1. Aangezien ik dit artikel pas in april lees, zal ik mijn favorieten nummers geven van de maand april 😉 Can’t help falling in love (origineel van Elvis Presley) gecoverd bij Haley Reinhart is een héél mooi nummer. Don’t worry about me van Frances is ook prachtig, vooral de stem van het meisje die het zingt is heel fragiel en mooi. Leuk artikel trouwens 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

