dagboek

Een moment even niets

Relax… Geniet ervan … Rust … Mijn moment…de zakjes zeggen het al. De gedachte ‘eerst een kop thee, daarna zie ik het wel’ schiet vaak door mijn hoofd. Ik heb er dan niet alleen veel zin in, maar ook echt behoefte aan. Een kopje thee drinken is voor mij een moment even niets: niets moeten, niets hoeven, niets doen. Behalve wachten tot mijn thee afgekoeld is – als ik mijn handen om mijn kop kan vouwen, is ‘ie goed.

IMG_8550Wanneer ik aan mijn thee nip, zet ik mijn dag op pauze en kan ik even ontsnappen aan de rush. Aan mijn hoofd met gedachten valt niet te ontsnappen, dat gaat alleen maar meer aan. Maar niet op een vervelende manier, gelukkig; ik verwerk, relativeer, droom een beetje…  Tot mijn glas leeg is, tot het tijd is om op play te drukken en weer verder te gaan.

thee5


Ben jij ook zo’n theeleut als ik? En heb je er dan ook zo’n beleving omheen, or is that just me? 

Geef een reactie

