dagboek

Weekend-ziek

Hoi-hoi! Het werd wel weer eens tijd om wat van me te laten horen, dacht ik zo. Deze radiostilte komt niet door een tekort aan inspiratie – ik heb juist ideeën genoeg – en ook niet aan een gebrek aan tijd, want tijd had ik ook genoeg. De reden van mijn afwezigheid? Donderdag tot en met maandag was ik ziek. Vrijdagochtend ging ik wel naar school, maar na het derde uur heb ik me ziek gemeld en de rest van de dag spendeerde ik deels in bed, deels op de bank. Zaterdag keek ik vanaf de bank de hele dag uit op een strakblauwe lucht en daardoor was de verleiding té groot om niet even naar buiten te gaan. Ik liep met mijn moeder mee naar de fietsenmaker, een wandeling van vijf minuten. Erg vermoeiend natuurlijk, dus ik ben meteen met mijn ogen dicht op de bank gaan liggen, zoals je begrijpt. Maar even zonder sarcasme: mijn energie was compleet verdwenen, dit weekend. Weg. Foetsie. Een flinke verkoudheid was de boosdoener, denk ik.  Ik had nergens puf voor – in ieder geval niet when it required getting from the couch. Wat ik toch deed om mezelf te vermaken:

  • mijn boek uitlezen
  • tv-kijken (altijd goed als je ziek bent; 24-kitchen, Tell Sell …)
  • het nieuwe album van Birdy luisteren (Een aanrader! Mijn favoriete nummers zijn Shadow, Wild Horses en Silhouette.)
  • blogs lezen (ik ben helemaal up-to-date nu, en dat is best knap als je nagaat hoeveel blogs ik volg …)
  • de vlogs van Casey Neistat kijken, want daar had ik er gek genoeg nog nooit eentje van gezien. Casey Neistat heeft echt een super druk, interessant leven en normaal vind ik het best moeilijk om naar zoiets te kijken zonder over mijn eigen leven na te denken (en er erachter te komen hoe saai dat wel niet is). Maar nu ik ziek was vond ik het heerlijk. Op een gegeven moment deed ik mijn ogen dicht, scrolde ik en tikte ik random een video aan. Z zijn toch allemaal leuk.

IMG_8655

Zondagmiddag heb ik wel mijn broertje natuurkunde-bijles gegeven, want hij had maandag een toets. Daarna was ik weer rijp voor een úren durende date met Casey, op de bank. Gister, maandag, bleef ik nog thuis om goed te kunnen uitzieken. Gelukkig had ik weer iets meer energie en kon ik ’s middags een wandelingetje maken, foto’s maken van de bloesemboom achter ons huis én naar de Albert Heijn om pizza’s te halen voor het avondeten. Ik ging negen uur al naar boven, in de hoop dat ik dinsdag weer naar school kon door een lange nacht te maken. Vanochtend voelde ik me wel oké en ik besloot maar gewoon uit bed te gaan en me klaar te maken. Ik wilde best graag naar school, want ik had mijn vriendinnen behoorlijk gemist, had een natuurkunde-toets waarvan ik geen zin had om ‘m in te halen (maar heb dus niet geleerd… heb wel contact gehad met mijn leraar hoor, en hij zei ook dat ik het in ieder geval moest proberen) en ik was gewoon klaar met dat hele ziek-zijn. Ik verklaarde mezelf dus gewoon beter.

IMG_8669IMG_8668IMG_8667IMG_8661IMG_8657


Vandaag had ik gelukkig les tot 12:00u en zou ik alleen Frans moeten leren, dus had ik nog tijd zat om op te laden en het laatste beetje uit te zieken. Ik ben ’s middags met mijn moeder naar de stad geweest, heb de foto’s van mijn camera geïmporteerd en bewerkt, heb Frans geleerd, heb hummus gemaakt én ben nu aan het bloggen – lijkt alweer op een normale dag.

Ik ga nu snel naar beneden, want ik heb afgesproken om met mijn ouders de nieuwe aflevering van de serie Follow The Money te kijken om negen uur, dat is het over één minuut. 

Tot snel!

X.

Geef een reactie

