dagboek

drieëntwintig april

Gister was het 23 april, een bijzondere dag en datum voor mij, om verschillende redenen. De eerste dag van de meivakantie, bijvoorbeeld. Of een maand min één dag tot mijn zeventiende verjaardag, op 22 mei. En precies een maand tot ik met mijn vader naar het concert van Mumford & Sons ga, waar ik zo onnoemelijk veel zin in heb!

Het was ook de dag dat mijn broer achttien werd, tegenwoordig toch wel een echte mijlpaar-verjaardag.  Ook al was het vrijdag  kolderdag, toch drukte we hem op het hart om niet te veel te drinken, want mijn ouders hadden hem onder andere zijn eerste rijles cadeau gegeven de volgende dag 12 uur.  Mijn broertje en ik gaven hem trouwens samen een pakket Belgische biertjes,  if you were curious. Tot de lesauto voor onze deur stopte had hij niets door, verrassing geslaagd zou je zeggen, maar of hij het een léuke verrassing vond was natuurlijk nog de vraag … Gelukkig bleek dat wel zo te zijn, toen hij na een uur rijden enigszins verbaasd en op zijn manier enthousiast de deur weer binnenstapte.

20160423_145627.jpg’s Middags hield ik mijn moeder even gezelschap bij de open dag van een kunstacademie voor amateurkunstenaars, hier in de stad. Mijn moeder is sowieso heel erg geïnteresseerd in kunst en de laatste tijd durft ze ook zelf dingen te maken, vandaar. Het was helemaal niet zo druk, dus de leidster kon ons een rondleiding geven door het hele pand (dat overigens niet zo heel groot was en echt heel typisch artistiek in elkaar zat met trapjes en balken en zo). Ze vertelde heel passievol en trots en ze maakte me bijna enthousiast om ook meer ‘kunstige’ dingen te gaan doen, tot ik mezelf eraan herinnerde hoe slecht ik met mijn handen ben en hoe erg ik handvaardigheid haatte in de onderbouw. Ik houd het wel bij schrijven en fotograferen, want dat is per slot van rekening ook een vorm van kunst, toch? Lang verhaal kort: het was heel leuk om even rond te kijken.

20160423_145446.jpg

Eenmaal thuis aten we chocoladetaart en flanste ik snel een boekverslag van Kaas in elkaar; ik had ‘m de avond ervoor uitgelezen en ik was bang dat ik alles weer zou vergeten als ik het niet snel opschreef. Het verhaal boeide me namelijk niet zo super erg, of zo. Ik fatsoeneerde mezelf nog beetje (en lakte zelfs mijn nagels weer voor het eerst in een jaar ongeveer) voor we om half 6 vertrokken naar het Griekse restaurant in Wormerveer, 20 minuten rijden. Mijn broer had gelezen dat het een goede was en die hier in de stad is zo’n vreetschuur, vandaar. Toen we om zes uur binnen kwamen was het al zo druk, en die drukte nam ook niet af want het restaurant bleef propvol. Het eten kwam zó snel  dus toen we om kwart over zeven klaar waren, besloten we maar gewoon weg te gaan. We wandelen nog éven door het dorp (en gingen al snel terug naar de auto want mijn broertje had het koud, gek hé als je geen jas aandoet denk ik dan…) en maakte een stop bij de geweldige ijssalon in Heiloo, bij wijze van een dessert.

20160423_180113

Nog iets waardoor 23 april een bijzondere datum is: precies een week later gaan mijn moeder en ik naar… Londen! Één week nog maar! Hier kan ik ook nog heel lang over doorgaan, over onze plannen, mijn wishlist, bladiebla, maar dan wordt deze blogpost wel heel erg lang. Dat bewaar ik dus voor later!


Een beetje een warrig blogje om het begin van de vakantie – en daarmee hopelijk ook een periode van iets frequenter schrijven – te beginnen. Pin me er  liever niet op vast, want mijn vakantie lijkt nu nog niet zo propvol, alleen wie weet wat voor last minute plannen er te maken zijn en momenten die langskomen waarbij ik het echte leven verkies boven mijn laptop. We zien wel. 

Geef een reactie

