lijstje

Londen!

Ik zei het in mijn laatste bericht al even: ik ga deze vakantie naar Londen! Mijn eerste keer, samen met mijn moeder die er voor de tweede (of was het nou derde…) keer heen gaat. Vorig jaar was oorspronkelijk het plan om met het hele gezin te gaan, maar bij nader inzien leek dat toch niet zo´n goed plan omdat we allemaal zó anders zijn en dus zúlke andere dingen willen doen. Mijn moeder wilt naar een museum, mijn broer en vader willen stadions en voetbalwedstrijden bezoeken, ik wil vooral de stad verkennen…en mijn broertje wil eigenlijk helemaal niets. Niet met ons in ieder geval ;-). Dat idee hebben we laten varen en bedacht dat we dan per twee zouden gaan. Mijn vader en broer zijn vorig jaar samen naar Londen geweest, dit jaar ben ik met mijn moeder aan de beurt. Ik kijk er dus al meer dan een jaar naar uit en zaterdag is het eindelijk zover! 

IMG_8702

Wanneer? Waar? Hoe lang?

Mijn moeder en ik vertrekken zaterdagochtend half 8 vanaf Schiphol naar Heathrow, heerijk vroeg. Maar dat betekent ook dat we super vroeg in Londen zijn en een beetje extra tijd lijkt me niet verkeerd in zo’n grote stad. Ons hotel is in Strattford, zo’n drie kwartier van het centrum met de metro. Best ver, maar als het goed is zijn we toch alleen maar in het hotel om te slapen – en een wat langer metroritje lijkt me na een lange dag niet eens zo verkeerd. We hebben zondag en maandag de hele dag om door te brengen in Londen en maandag bijna de gehele dag, want onze vlucht gaat om half 9 ’s avonds, geloof ik.

Wat zijn onze plannen?

Mijn moeder en ik zijn allebei niet zulke fanatiekelingen die van tevoren precies uitstippelen wat ze wanneer willen doen, sterker nog: daar hebben we allebei een hekel aan. Het leek ons alleen geen goed idee om helemaal zonder plannen naar Londen te gaan en het ‘daar wel te zien’, dus hebben we een lijstje opgesteld met dingen die we sowieso willen doen en zien en opties voor als we het even niet weten. Niet dat ik denk dat dat gebeuren, maar stel dat… Goed.

Wat we willen doen en zien:

– Naar een musical (dit gaan we waarschijnlijk maandagavond doen);

– een paar highlights bezoeken, zoals: Tower Bridge, Buckingham Palace, Westminster Abbey … zeker niet allemaal, want daarvoor is onze tijd te spaarzaam hebben we een te grote hekel aan toeristische attracties;

– naar het Tate Modern museum;

– een beetje winkelen: misschien kan ik in Londen beter slagen voor kleding dan nu in Nederland het geval is want dat is echt dramatisch, zoals je hier al eens hebt gelezen. Oxford Street, Regent Street, Covent Garden en de winkels Topshop, New Look, Boots & Superdrug en Harrods brengen we of course een bezoekje;

– genieten van / ons volproppen tijdens een afternoon tea – ik heb al een adresje, getipt door Aline van paperboats in dit artikel, waar we misschien heen kunnen;

– wandelen en chillen in de parken van Londen: Hyde Park, Holland Park, Regent’s Park… allemaal prachtig als ik de verhalen en foto’s uit reisblogs- en boekjes mag geloven;

– struinen door wijken als Shoreditch en Notting Hill  en op markten als de Camden Town Market en de Borough Food Market.

(- En mijn moeder wilt graag nog het ouderlijk huis van Amy Winehouse bekijken in Camden als we ergens nog tijd vinden.)

IMG_8711
Ik wil proberen een leuk jurkje of rokje voor boven mijn nieuwe schoenen hierboven proberen te scoren. Tenzij ik er helemaal naast zit, hebben brogues wel een beetje dat Londen- stijltje en zou het dus kunnen lukken…

Wat we hier allemaal van waar gaan maken en waar we ook echt zin in hebben, zien we wel als we daadwerkelijk in Londen zijn. Want nu ik dit zo allemaal leuk achter elkaar heb gezet, zie ik pas hoe lang de lijst eigenlijk is… Ach ja: veel dingen kunnen we vast combineren en veel dingen nemen hopelijk niet zo veel tijd in beslag. Ik hoef bijvoorbeeld niet een halfuur naar de Westminster Abbey te staren of een uur door Harrods te lopen.

Oh, nog één dingetje: ik weet nog niet zeker of ik mijn camera meeneem omdat ik het 1. best wel een gesleep vind en 2. als ik mijn camera meeneem, wil ik echt mooie foto’s maken en dat kost moeite en tijd, waarvan ik niet weet of ik die daar wel aan wil spenderen. Ik denk er nog even over, want ik wil ook graag mooie foto’s hebben om hier te delen…


Ik heb er echt superveel zin in en kan bijna niet wachten om zaterdagochtend 04:00u of misschien wel eerder uit bed te kunnen springen en te vertrekken! Als je nog tips en aanraders hebt,  laat dan zeker een reactie achter; mijn lijstje kan nog vast nog véél langer, haha. 

 

2 gedachten over “Londen!

Geef een reactie

