phone-plog

Phoneplog: London (day one)

Hello, I’m back in the Netherlands! Sinds dinsdagavond eigenlijk al, maar nu ik dit schrijf voel ik me pas écht weer terug in Nederland en thuis in mijn leven hier.

Ik wil graag mijn belevingen in Londen met je delen, maar ik zat een beetje te twijfelen hoe dan precies. Ik heb mijn camera uiteindelijk niet meegenomen – daar ben ik nog steeds heel blij mee, hoor – en heb foto’s gemaakt met mijn mobiel. Halverwege de eerste dag dacht ik: ik kan wel phone-plog maken van deze trip; ik heb nu al zo veel foto’s! En het is makkelijk voor mij (niet bewerken, niet al te lang nadenken over mijn woorden) en voor jou makkelijk om te lezen. Want als ik deze reis in alleen woorden kon beschrijven…

Goed: de komende tijd komen er dus vier phone-plogs voorbij hier!

Zaterdag begon om 04:00u thuis en om 5 uur zaten we in de auto op weg naar Schiphol. Eenmaal op Schiphol werden we van het kastje naar de muur gestuurd toen we onze gate zochten… daardoor hadden we eenmaal bij de gate nog maar heel kort tot we zouden gaan boarden. Niet erg hoor, anders zou ik alleen maar meer tijd hebben om zenuwachtig te worden.

20160430_070619
In het vliegtuig!
IMG-20160504-WA0019.jpg
Moe hoofd in de metro. We hadden een reis van zo’n 2 uur voor de boeg vóór we bij het hotel zouden uitkomen.
20160430_104140.jpg
We dropten onze bagage bij het hotel en liepen weer terug naar het metro-station. Ons hotel staat in Stratford en hoewel het een flink eind vanaf het vliegveld was, waren we heel blij met deze buurt als uitval-basis. Het is hier namelijk niet zo tenenkrommend druk.
20160430_111714.jpg
Bij het metro-station aangekomen hebben we trek, heel erg trek. Ons ontbijt hadden we immers zo’n vijf uur eerder gegeten. We lopen eerst de Pret-a-Manger in, dachten: mèhh, dit kan beter, lopen vervolgens door het immense winkelcentrum om iets beters te vinden tot we na een tijdje dwalen tot de conclusie kwamen dat het niet echt beter kon. Terug naar Pret-a-Manger dus, voor een wrap en een cappiccino (die ik -hoe toevallig-  over mijn coffee-shirt gooide…)
20160430_130237
First stop van onze highlighttour: Tower Bridge.
20160430_132628
We lopen langs de Thames richting de Londen Bridge en maken een mini-rondje over de Borough-market. ZO.DRUK!
20160430_140856.jpg
Dit (smakeloze) focaccia kochten we op de markt en eten we later op het grasveldje voor The Houses Of Parlement, Westminster Abbey en de Big Ben.
20160430_153612
Next stop: Covent Garden. Ook megadruk… en dus helemaal niet leuk.
20160430_155453
We vluchten dus maar de naastgelegen kerk in om even de drukte te ontsnappen. Er is toevallig een jonge-mannenkoor aan het repeteren. Heel leuk en vooral rustgevend om even naar te kijken.
20160430_163827
Poging nummer twee om de drukte te ontsnappen: chillen in het St. James’ park met blueberrymuffins en ijs. En ondertussen plannen maken voor de rest van de avond. We stellen onszelf vooral de vraag: wat te doen met het avondeten?
IMG-20160504-WA0018
Nog even een blik werpen op Buckingham Palace – hebben we die ook gehad – voor we weer de metro pakken, richting Piccadilly Circus.
20160430_175928
In het ANWB reisboekje dat we mee hadden genomen stond een hummus-tentje getipt, vlakbij Piccadilly Circus. We waagden de gok, gingen erheen en zowaar was er nog plek! We hebben lekker gegeten, maar mijn eigen hummus is toch lekkerder 😉

20160430_203842

20160430_203856
Terug op de kamer. British Got Talent aan, thee en chocolade ernaast. Een goede afsluiting van de dag, denk ik zo.

Dat was dag één in Londen. Een letterlijk en figuurlijk lange dag, maar wel een leuke gelukkig. Hopelijk heeft deze eerste phone-plog je nieuwsgierig gemaakt naar de rest, want ik heb nog ontzettend veel foto’s en verhalen van de andere drie dagen. Maar hopelijk ook weer niet zó nieuwsgierig dat je niet meer kunt wachten, want wanneer die precies online komen weet ik nog niet. Iets met vakantie en zon en leven en zo.

Geef een reactie

