muziek

April’s muziek

Zullen we even vergeten dat het inmiddels bijna half mei is als dit artikel eindelijk verschijnt? Ik wilde het graag nog schrijven omdat ik deze maandelijkse muziek rubriek heel leuk vind en vol wil houden, maar ik vond simpelweg de tijd niet. Niet dat ik die nu wel heb… ik heb mijn prioriteiten een beetje verlegd. En trouwens: het is nog geen juni, dus de volgorde is niet helemaal door de war gehaald. Is het toch een soort van op tijd ūüėČ

April begon met een paar nummers van de vorige maand van Son Mieux en Labrinth die ik nog te leuk vond om af te danken. Ik luisterde eindelijk het nieuwe album van Birdy en mijn drie favoriete nummers daarvan, Wild Horses, Shadow en Silhouette, mochten in mijn playlist. Wild Horses is vooral heerlijk om mee te brullen, de andere twee zijn typische Birdy-ballades maar heel fijn.

Ik luisterde ook een paar nummers van Astrid S,zij is het voorprogramma voor het concert van Troye Sivan in mei, en alleen¬†Paper Thin¬†vond ik leuk genoeg om meerdere keren voorbij te horen komen. Op een dag had ik zomaar de hele dag¬†No Line On The Horizon van U2 in mijn hoofd: het lied dat me altijd doet denken aan vakantie, omdat we dat album heel vaak opzetten in de auto richting bestemming. Telkens als ‘ie voorbij kwam, kreeg ik een¬†instand vakantiegevoel.

Ergens midden in de maand leerde ik de muziek van AURORA kennen door een artikel van Teske. Het is heel anders dan de muziek waar ik normaal naar luister, toch pakte het me  op de een of andere manier wel. Favorieten van haar repertoire zijn Murder Song  en Half The World Away. Die laatste hoorde ik ook in de Starbucks in Londen en telkens als ik het nu hoor, doet het me aan Londen denken.

En aan het einde van april werd ik verrast door 3 van mijn favoriete artiesten die liedjes uit brachten, dus¬†Higher¬†van Labrinth en Sigma, There Will Be Time van Mumford & Sons en Baaba Maal en¬†Jacob’s song en¬†Love On The Rocks van Douwe Bob sluiten mijn april-playlist af. Heel goed af. Ik ben nu nog ongeduldiger voor een nieuw album van Labrinth, heb nog meer zin in het concert van Mumford & Sons en ben nog nieuwsgieriger naar hoe Douwe Bob het gaat doen op het songfestival.

Het was een fijne muziekmaand en toch ik vind het helemaal niet erg dat april voorbij is. In mei staan namelijk zowel het concert van Troye Sivan als het concert van Mumford & Sons en Bevrijdingspop Haarlem op het programma, komt waarschijnlijk de EP van Son Mieux en het nieuwe album van Douwe Bob uit… en wie weet wat allemaal nog meer.

 


Inmiddels ben ik naar Bevrijdingspop geweest, staat ¬†Douwe Bob door naar de finale, is inderdaad zijn album uitgekomen en heb ik het concert van Troye Sivan achter de rug. Ik kan nu al niet wachten om over mei te schrijven en mijn favorieten te delen, want dat zijn er nu al zo v√©√©l. Wees dus voorbereid als je ‘Mei z’n muziek’ ziet verschijnen over een paar weken, haha.

Ik hoop dat je het leuk vond om te zien welke nummers door mijn oortjes schalden in april en dat je er misschien luisterinspiratie uit hebt gehaald. Het was een playlist die naast veel nieuwe muziek ook nummers bevatte die sterke herinneringen opriepen – gek eigenlijk hoe muziek dat kan doen. En mooi ook, hoe muziek dat kan veroorzaken.

Heb jij ook sterke herinneringen bij sommige nummers?

Geef een reactie

