phone-plog

Phoneplog: Londen (day two)

Dag twee van Londen, waarop we onder andere een museum bezochten, een poging deden tot winkelen, een afternoon-tea hadden… en nog veel meer beleefden, zagen en aten, maar dat zul je wel zien op de foto’s (en lees je eronder).

20160501_105722
Na het ontbijt pakken we de metro richting Tate Modern, een museum voor moderne kunst waar mijn moeder (en ik een beetje) graag heen wilde. De buurt waar we doorheen lopen doet heel industrieel aan, heel anders dan het centrum-centrum van Londen. Ik vond het wel mooi!
20160501_112118.jpg
Helemaal op de bovenste verdieping, in het café van het museum: cappuccino, een kaneelbroodje…
20160501_112122
en een prachtig uitzicht op de Millenium Bridge en alle andere imposante gebouwen aan de overkant. Ik kon er zo een uur zitten en kijken, maar we hadden nog meer op de planning staan. Zoals de kunstwerken in het museum bekijken 😉

20160501_130135

20160501_121739
Een paar van mijn ‘favoriete’ kunstwerken van de expositie.
20160501_134940
We lopen als we klaar zijn met het museum bekijken over de Millenium brigde richting de St. Pauls Cathedral (de toren die er in elke foto bovenuit steekt) om daar in de buurt te lunchen.
20160501_142010
We zien al snel een Pret-a-Manger en besluiten nu níét verder te lopen; we hebben ons lesje wel geleerd na gister. Ik had weer een wrap: nu de Aziatische, want gister had ik de Italiaanse versie. Niet super vullend, maar dat moest ook niet, want we hebben nog een afternoon-tea voor de boeg. Lekker was ‘ie wel.
20160501_150843
We willen gaan winkelen, alleen zijn we bang dat we tijd tekort hebben als we helemaal naar het winkelgebied van Oxford Street gaan. Onze afternoon-tea is namelijk vlakbij de Cathedral.  We blijven dus maar in de buurt en gaan hier op zoek naar winkels. Helaas was deze boekenwinkel zo’n beetje de enige winkel die leuk genoeg leek om naar binnen te gaan…

IMG-20160504-WA0023

20160501_143944
Na anderhalf uur dwalen geven we het op en gaan op het grasveldje liggen voor de St. Pauls, waar al heel wat mensen aan het luieren zijn.

20160501_16573620160501_16521620160501_165142

20160501_174618
Dit is wat we overhouden: twee merengues, een sandwich (mama), een stukje bananenbrood (mijne), een blondie (mama) en drie brownies, waarvan één van mij.  Gelukkig krijgen we het mee, want we ploffen allebei nog net niet uit elkaar en niet opeten is ook zo zonde.
IMG-20160501-WA0020
Om zes uur zijn we uit-geafternoon-tead, maar nog niet rijp voor onze hotelkamer. Mijn moeder komt met het idee om naar de film te gaan en ik stemde daar mee in. We zoeken een bioscoop in de buurt en zowaar blijkt er eentje te zitten in de Westfield Stratford City mall, dat mega winkelcentrum naast het station in Stratford. We kopen kaartjes voor Demolition en doden de tijd buiten op een bankje voor de film begint.
20160501_214951
De film is niet helemaal ons ding – de hoofdrolspeler Jake Gyllenhaal daarentegen wel. Tijdens de film krijgen we allebei alweer trek, zo zie je maar hoe niet-voedzaam cupcakes en scones zijn. We eten nog een paar van overige snoeperijen op, tot we er écht genoeg van hebben. Na de film nemen we de bus naar het hotel, halen we broodjes, hummus en chips bij de supermarkt bij een craving naar hartigheid en gaan we al snel slapen, want ook na dag twee zijn we weer bekaf.

Dag twee was een heerlijke dag vol zon, kunst, wandelen, suiker en knappe mannen. Gelukkig viel ik deze avond wel als een blok in slaap en dat mocht ook wel, want als ik wist wat me woensdag allemaal te wachten zou staan… Dat lezen jullie later, in de phone-plog van Londen day three. Stay tuned, dus!

Geef een reactie

