phone-plog

Phoneplog: Londen (day three)

Dag drie: de leukste en drukste dag van de totaal vier dagen in de Engelse hoofdstad. Het drukke merkte we op de dag zelf wel wanneer een van ons of we allebei een ‘inkakker’ kregen, dat het de leukste was kan ik nu thuis pas zeggen. Wat we allemaal hebben gedaan, gezien en zijn geweest zie je natuurlijk weer op de foto’s  Kleine site-note: veel ervan staan in het teken van eten…

Londen31
Het plan voor de ochtend: de Overground nemen naar de wijk Shoreditch, die heel leuk en  vooral heel hipster zou zijn, en daar rondwandelen en als het lukt, winkelen. In vol vertrouwen stappen we de bus in die voor ons hotel stopt, niet wetende dat deze helemaal niet naar het station gaat. Zodra we het door hebben, stappen we uit en gaan we maar lopend verder. Weer een van onze slimme momentjes, deze reis.
Londen32
Onze gids door Shoreditch is een klein boekje van LINDA waarin de kaart van de wijk heel artistiek is getekend met verschillende hotspots aangestipt en genummerd. Heel leuk en origineel, maar voor het kaartlezen werkt het voor geen meter. Brick Lane zou een van de leukste straten zijn van de wijk, maar we vinden er na een tijd doorheen lopen niet veel aan. Bleek  dat de straat immens lang is en we de verkeerde kant – de minder spannende kant – opliepen. Konden wij ook niet weten; dat vertelt LINDA ons niet.
Londen35.jpg
Eenmaal aan de goede kant van de Brick Lane en een paar vintagewinkels en boekhandels verder, is het alweer half 12 en hebben we allebei wel zin in onze inmiddels dagelijkse cappuccino met iets lekkers. We kiezen dit über-hipster café uit, FRANZÈ & EVANS genaamd.
Londen33
De vitrines liggen vol met hemelszoete lekkernijen, alleen we zijn allebei een beetje klaar met zoet na de afternoon-tea van gister… Ik bestel dus voor ons beide courgettecake met citroen. Zal vast ook wel heel veel suiker inzitten, maar toch smaakte het lekker fris.
Londen36
Uitzicht op een heel mooi street-art / graffiti werk.
Londen38
Nog meer street-art.
Londen372
Ik in een chocoladewinkel waar ze zo’n 30 pond (als het niet meer was) voor een reep vragen. Tuurlijk joh.
Londen39 (1)
We lopen naar een pleintje waarvan we dáchten dat het het centrum van de wijk zou zijn, maar niets blijkt minder waar; het is gewoon een ‘verhoging’ met een spreekhuisje. Wel mooi hoor. We gaan even op een bankje zitten en ik zoek uit welke kant we nu op kunnen.
Londen39
De straat die ook nog leuk schijnt te zijn is compleet uitgestorven… We hebben allebei geen zin meer om te dwalen en nemen de metro naar station Holborn en vanaf daar de taxi naar het theater waar de musical draait die we heel graag ’s avonds willen zien, om kaartjes te kopen.

Als we de kaartjes hebben, is het alweer drie uur en hebben we hele erge trek. Ik stel voor om nu een restaurant te zoeken op het internet en een goede maaltijd te eten, zodat we dat niet vlak voor de musical hoeven te doen. Seems a great idea, de uitpak was iets minder.  Het Indiase restaurant dat we op het oog hadden en we na lang being hangry zoeken (en we hadden nog wel Google Maps aan) vonden, zat helemaal vol. Wat nu… Ik kijk naar rechts, zie een uithangbord ‘Jamie’s Italian’, stoot mijn moeder aan en we rennen nog net niet naar de deur…

Londen45
Hier is  wel plek! Eindelijk eten en dan ook nog eens bij Jamie’s Italian, een restaurant waarvan we dachten dat we er nooit zouden komen. We prijzen onszelf erg gelukkig.
Londen40
Bij zulk waarschijnlijk lekker Italiaans eten hóórt gewoon een goede Italiaanse rośe – dus ook voor mij. (Ik was alleen even vergeten dat alcohol op een lege maag die al niet zo veel alcohol gewend is nogal snel effect heeft:  ik tolde op mijn stoel en was op slag niet hangry meer… oeps.
Londen42
We kiezen allebei precies hetzelfde hoofd-en voorgerecht en dit was onze first course: huisgemaakte tagliatelle met truffelsaus.  Op het moment was alles wel welkom, maar onze magen vullen met zoiets heerlijks was ook wel heel fijn.
Londen43
Second course is een superfoodsalade met quinoa, avocado, granaatappelpitjes, broccoli, kruiden… en nog meer superfoods die ik niet meer weet. Het was heer-lijk.
Londen44
Na de salade zat ik nog steeds niet vol, dus het open gaatje vulde ik op met een toetje van aardbeien met basilicum, frozen yoghurt en sesamsnipper-dingen. Mijn oordeel over de combinatie aardbei-basilicum: YUM!
Londen46
Rond vijf uur zijn we klaar met eten, maar om half 8 begint pas de musical. Het regent een beetje en een park chillen is er dus niet bij. We besluiten een nieuwe poging tot shoppen te doen, dit keer in het échte winkelgebied, bij Oxford Street. We gaan naar Topshop en New Look en alleen bij die laatste heb ik iets gekocht. Wel één shirtje. Naja. Na die twee winkels zijn we er allebei alweer helemaal klaar mee en dus nemen we de metro naar Holborn station.
Londen47
Dit keer lopen we naar het theater, omdat we allebei een enorme inkakker hebben na het shoppen en wel toe zijn aan koffie.  Nou ja: cappuccino. In ieder geval wat cafeïne om ons scherp te houden bij de musical.  We gaan naar binnen bij Starbucks, want die hadden we in ons hele Londen-avontuur nog niet bezocht. Ik eet er een paar mandarijntjes (hiervoor gekocht bij een supermarktje + een kaasstengel voor na de musical) en een brownie van the day before.
20160502_192737
Eindelijk in het theater, we zijn er klaar voor!
20160502_192636
We hebben kaartjes gekocht voor de musical over Carole King – volgens mij had ik dat nog helemaal niet gezegd.
20160502_221740
Na een paar uur genieten zitten we weer in de metro, op weg naar onze thuisbasis Stratford. Ik vond de musical heel erg leuk, vrolijk, mooi… heel anders dan de musicals die ik eerder gezien heb en eigenlijk niet mee te vergelijken.

Struinen door Shoreditch en de theaterbuurt, eten bij Jamie’s Italian, winkelen in Oxford Street, een musical zien… toen we dit allemaal achter de rug hadden kon ik alleen nog maar aan mijn bed denken. Dus zodra we terug waren in de hotelkamer, dook ik  er meteen in om een zo lang mogelijke nacht te maken, ter voorbereiding op de volle, volgende dag die ons te wachten stond. 

Geef een reactie

