phone-plog

Phoneplog: Londen (day four)

Toen ik dinsdagochtend wakker werd, kon ik niet geloven dat ik dezelfde dag naar huis ging. De tijd was echt omgevlogen. Ook al had ik wel zin om dezelfde avond weer in mijn eigen bed te slapen, zin om naar huis te gaan had ik nog niet. Ik wilde nog zo veel meer zien en doen… Gelukkig hadden we nog tot 4 uur in de stad en die tijd besteedde we in het winkelcentrum, dat we snel verkozen voor de wijk Notting Hill en Hyde Park omdat het té lekker weer was om binnen te zijn. Kijk mee naar de foto’s!

De laatste ochtend was ik een beetje een slechte plogger. We liepen naar het metrostation – de bus durfde we niet meer aan – en gingen naar het winkelcentrum, op zoek naar een Superdrug en een Forever 21. Superdrug hebben we gevonden (heb de o-zo gehypte  Collection 2000 concealer en een kwast van RealTechniques gekocht) maar de Forever 21 die ik dacht dat ‘ie er zat, was alleen een poster… Ik wilde graag een joggingsbroek kopen om aan te hebben tijdens het reizen, want de broek die ik alle dagen aanhad schuurde verschrikkelijk en ik werd er helemaal kriegel van. En thuis woon ik, als ik mijn dagelijkse plichten heb voltooid, in joggingsbroeken, dus één extra kan geen kwaad. Bij JD Sports kocht ik uiteindelijk niet een joggingsbroek (heel moeilijk om een passende te vinden die niet duurder is dan 30 pond) maar een hardlooplegging – daar was ook wel een nieuwe exemplaar welkom van.

Het plan wás om na het winkelcentrum naar Harrods te gaan, maar we spendeerde veel meer tijd in het winkelcentrum dan gedacht en het lag he-le-maal niet op de route… jammer, maar helaas geen Harrods voor mij. Volgende keer beter.

20160503_120818
We zijn beland in Notting Hill, alweer samen met onze gids LINDA. De snoeperige huizen waar de wijk bekend om staat vliegen je hier om de oren.
20160503_123346
Eenmaal op de Portobello Road zijn we weer eens toe aan cappuccino en something to eat. Het verhaal achter deze foto: mijn moeder had – heel leuk, vond zij – English Breakfast geboekt bij het hotel, maar toen ze eenmaal zag wat je dan krijgt, hoefde ze dat niet meer. Tot ze gister in het hipstertentje in Shoreditch mensen een English Breakfast voorgeschoteld zag krijgen dat er wél lekker uitzag. Dus toen we neerstreken bij Gail’s Bakery, ook een redelijk hipster-tentje, besloten we allebei (een soort van) English Breakfast  te nemen.
20160503_122925
Met een enorme cappuccino.
20160503_123337
Ik had toast met scrambled eggs en avocado-salsa om ook een beetje mee te doen. Het officiële English Breakfast met bacon, worstjes en bonen in tomatensaus is niets voor mij.
20160503_123038
Brunchen midden op Portobello Road en nog even goed genieten van Brits eten en het prachtige weer.

20160503_120832

20160503_133741
We lopen Portobello Road af terwijl we langs kraampjes en wat winkels struinen, onder andere kookboekenwinkel Books & Cooks getipt door het LINDA boekje en een bakkerij om donuts te kopen voor het thuisfront.

20160503_13473220160503_140258

20160503_135624
Via Ladbroke Grove lopen we weer richting het metrostation en daarbij passeren we deze  huizen. Zo. Mooi. En waarschijnlijk zo duur. Veel straten hier hebben een gedeelde binnentuin, hoe geweldig moet dat niet zijn… We proberen voor we Notting Hill verlaten het park uit de film Notting Hill te vinden, maar we weten eigenlijk niet waar we moeten zoeken. En misschien was dat ook wel zo’n privé binnentuin. Dus ook die hotspot laten we maar zitten.
20160503_145936
Onze laatste anderhalve uur voor we aan onze terugreis beginnen brengen we liggend in Hyde Park door.
20160503_151919
Ik maak selfies, werk mijn reisdagboekje bij en neem nog even de laatste zonnestralen in me op voor ik weer uren opgesloten zit in achtereenvolgens de metro, het vliegveld, vliegtuig en auto. We waren van plan om te picknicken met al het eten dat we nog over hebben, maar we zijn allebei misselijk en krijgen eigenlijk niets weg.
20160503_174405
Met onze bagage in het spitsuur in de metro naar Heathrow, zo’n anderhalf uur. Sorry andere metro’ers voor het stelen van de ruimte, het was nog wel alleen maar handbagage…
20160503_194421
Dit is ook wel een leuk verhaal. Een dik uur voor we moesten boarden waren we door alle controles heen. Dat leek mij tijd genoeg om een restaurant op te zoeken en even snel iets voedzaams te eten, in plaats van een broodje bij de Pret-a-Manger. Ik weet niet waar de tijd opeens gebleven was, maar toen we net na het bestellen van een pasta op de klok keken, hadden we opeens nog maar een kwartier… De ober die ons hielp deed echt zijn best om het zo snel mogelijk te kunnen serveren en daarom hadden we precies 10 minuten om te eten, betalen en rennen naar de gate. Mam, les voor de volgende keer: vertrouw mijn tijdsinschatting niet blindelings.
20160503_202012
Ik heb de terugreis gereisd in mijn nieuwe hardlooplegging en ik voelde naast comfortabel en sportief, ook een beetje een Londense, want ik zag zo veel vrouwen in hardloopkleren over straat gaan!
20160503_202326
Zonsondergang door het vliegtuigraampje. Een vredig plaatje terwijl ik zelf bij lange na niet zo kalm was, vlak voor vertrek. Ik dacht dat ik mijn telefoon had laten liggen in het restaurant en flipte ‘m een beetje… tot hij uit mijn vestzak floepte en alle paniek voor niks bleek te zijn geweest.
20160503_213423
Terug op Schiphol, terug in Nederland, terug thuis. Mijn vader kwam ons ophalen en daar waren we allebei zo dankbaar voor; we konden even niet meer denken aan de metro of de trein in Nederland dan.

En dat was het qua foto’s van dag 4 en dus de hele citytrip! Thuis hebben we de mannen bijgepraat en zijn we redelijk snel naar bed gegaan, om de volgende ochtend tot een uur of elf uit te slapen en het gewone vakantieleven weer op te pakken…


Deze trip naar Londen zat vol plannen, indrukken en lessen. Na het schrijven van deze verslagen zie ik pas hoe veel we elke dag hebben gedaan en vooral meegemaakt hebben! Ik vond het heel leuk om samen met mijn moeder Londen te verkennen: samen plannen maken, de weg zoeken én uiteindelijk vinden, struinen door wijken, lekker eten, genieten van het heerlijke weer waar we ontzettende mazzel mee hadden, luieren in een park, cappuccino drinken… Het was rete vermoeiend en slopend, maar boven dat ontzettend gaaf. 

Ik hoef Londen gelukkig niet heel lang te missen, want volgend jaar ga ik – als het goed is –  op examenreis. So Londen: I’ll see you soon! 

 

Geef een reactie

