muziek

Juni’s muziek

Hoewel Juni een hele fijne muziekmaand was, kon ik toch niet wachten tot de maand om was: eindelijk mijn vakantie-playlist maken en die vol te stoppen met vakantiemuziek zoals Coldplay en U2. Toch wil ik wel zoals elke maand even terugblikken op wat de afgelopen 30 dagen door mijn oortjes klonk en welke artiesten heb zien optreden, dus zet ik de afspeellijst nog één keer aan om de ‘Juni’s muziek’ te schrijven.

Geen nummer van mei ging mee naar juni; de maand begon meteen met ‘voorbereiden’ op Indian Summer. Ik luisterde alle albums van Douwe Bob regelmatig, en het album van Typhoon had ik veel op repeat. Indian Summer zelf was ook dit jaar weer heel erg leuk. Vorig jaar waren mijn beste vriendin en ik alleen op zaterdag, dit jaar waren we alleen op vrijdag. Het programma was wel korter dan de zaterdag (18:00 starten of 13:00) maar dat vonden we eigenlijk wel prima. Ik heb keihard meegezongen (en rare blikken toegeworpen gekregen) bij Douwe Bob, gedanst bij de dance-stage op de muziek van Ronnie Flex en later van FeestDJRuud, genoten van Typhoon en gelachen bij Guus Meeuwis om de mensen die misschien een slok te veel ophadden.

Na de muziek van Indian Summer werd het tijd om in de stemming van het volgende concert te komen: Bruce Springsteen op het Malieveld, met als voorprogramma de Stereophonics. Bruce Springsteen heeft albums in overvloed en zijn setlist bleef tot op 14 juni een verrassing, dus echt teksten leren kon ik niet. Hoefde ik ook niet, trouwens. Ik luisterde vooral de albums The River, Working On A Dream en High Hopes veel. Van de Stereophonics luisterde ik het album Decade In The Sun, waar hun beste nummers opstaan.

20160614_223355

Het concert was  echt geweldig. Rond 5 uur kwamen we het Malieveld op en konden we doorlopen tot ongeveer ⅓ van het veld voor ons stond. Om 6 uur begonnen de Stereophonics, die een uur heel goed speelden waardoor ik dacht: áls ze nog eens naar Nederland komen, wil ik erbij zijn. The Boss zelf was maar liefst drie uur lang ook geweldig. Het hele Malieveld genoot en als zo veel mensen zich zo goed voelen, ontstaat er echt een bijzondere sfeer. Mega moe maar super voldaan sloot ik om half 2 ‘s nachts mijn ogen. Na het concert is er van Bruce geen muziek in mijn playlist bijgekomen, wel een paar nummers van de Stereophonics: I Wanna Get Lost With You, You’re My Star (nu akoestisch), Mr en Mrs Smith en Song For The Summer, allemaal afkomstig van hun laatste album Keep The Village Alive.

Vrijdag 17 juni verdween eindelijk mijn nieuwsgierigheid naar het Zuid-Afrikaanse mini-album Johannesburg van Mumford and Sons. Na de fietstocht naar school en het lopen naar mijn lokaal had ik het hele album al geluisterd, haha. Maar liever een mini-album met vijf goede nummers dan een heel album vol troep, toch?

En om af te sluiten, de random liedjes uit mijn playlist: Death Of A Bachelor van Panic! At The Disco, Best Fake Smile van James Bay, Wrong Crowd en Sparrow van Tom Odell en Here With Me van Milo Meskens.


Mijn juni-playlist bestond voor het grootste deel uit hele albums. Misschien dat ik ‘m daarom zo snel zat was? “Gelukkig” is de maand nu voorbij en stroomt mijn lijstje van juli vol. Waarmee – dat is iets voor later. (Volgende maand dus.)

Geef een reactie

