project

Des Photos et Poèmes De l’Ardèche: dag 3

Ik ben een toerist, maar wil dat niet zijn

Ik schaam me voor de Nederlanders

Die gedragen zich hier heel anders

Al het fatsoen gaat overboord, eenmaal over de grenslijn

Ik wil niet struikelen over kraampjes vol troep

Of eten in een toeristentent

Dan weet iedereen dat je niet van hier bent

En behoor je tot ‘die toeristengroep’

Als een echte Française wil ik leven

Eten waar de locals eten

De leukste plekjes weten

Alsof je er woont de stad beleven.

Geef een reactie

