dagboek

Alleen nu gewoon even niet.

School is al weer anderhalve week bezig. Mijn leraren winden er geen doekjes om; we moeten gelijk keihard aan de slag voor periode A, die op negentien september al begint. Ik krijg een scheikunde SE over het boek van VWO 4, een wiskunde SE over drie hoofdstukken van vorig jaar en een natuurkunde SE over het hele boek van VWO plús het eerste hoofdstuk uit het boek van VWO 5 voor mijn kiezen. En dan vergeet ik nog het PO van scheikunde, aardrijkskunde en biologie die de rest van de week flink opvult. Het hoort allemaal bij het examenjaar – ik weet het. Maar het is wel zwaar. En dan komt mijn nieuwe baantje er ook nog eens bij, waar ook mijn eerste week vol van was, zowel qua uren als in mijn hoofd. Gelukkig hoef ik de komende weken wat minder te werken – dat zal vast gaan schelen.

Mijn focus ligt nu echt op school, alleen dat zorgt er wel door dat ik na een lange dag geen puf meer heb om dingen te doen die ik leuk vind, nou ja: de dingen die ook enig denkvermogen of energie vereisen. Het enige wat ik wil doen na een lange dag is hersenloze tv á la Holland’s Next Top Model kijken en dan meteen mij bed induiken. Maar ik vind het wel moeilijk om te accepteren dat ik mijn “hobby’s” links laat liggen, omdat ik weet dat ze goed voor me zijn. Ik heb sinds ik terug ben uit Normandië nog maar twee keer hardgelopen, een paar schaarse momenten mijn boek gepakt en niet geblogd. Überhaupt niet geschreven. Ik mis het allemaal wel, maar ik kan me er niet toe zetten.  En ik wil mezelf niet dwingen. Ik zie wel wanneer ik er weer aan toe ben. Ik zeg expres geen of, want ooit vind ik de tijd en energie weer om ook mijn hobby’s die energie kosten weer op te pakken.

Alleen nu gewoon even niet.

 

Een gedachte over “Alleen nu gewoon even niet.

Geef een reactie

