dagboek

Even bijkletsen

Een paar weken verder, veel is veranderd sinds ik schreef dat ik even niet toekwam aan bloggen, hardlopen en andere dingen die ik leuk vind maar meer energie kosten dan tv kijken. Periode A is inmiddels verleden tijd; ik heb mijn cijfers terug (scheikunde een 6.2, wiskunde een 6.5 en natuurkunde een 7.8, wat een 7,4 is geworden omdat het een combinatiecijfer is met het laatste cijfer van vorig jaar) en het duinproject voor een deel afgerond – ik moet alleen het biologieverslag nog schrijven. Het is nu even een tijdje niet zo druk, vertellen de leraren ons. Ik grijp dus even mijn kans om 1. dingen te doen waar ik anders niet aan toe kom (het verslag schrijven, bijvoorbeeld) en 2. mijn hobby’s weer op te pakken. Ik heb eindelijk weer een beetje een regelmaat in het hardlopen kunnen brengen, en belangrijker nog: ik heb er weer zin in. Het helpt ook dat ik met school, werk en de vroege zonsondergang voor de twee keer in de week ga, in plaats van drie.

20160923_100733

Mijn blog-inspiratie komt ook steeds meer naar boven: ik heb de afgelopen dagen zó veel ideeën bedacht voor blogposts, dat ik niet wist met welke ik vanavond moest beginnen. En dat ik ook niet weet waar ik de tijd vandaan haal om ze allemaal uit te schrijven en te voorzien van foto’s. Kwestie van prioriteiten stellen, ik weet het, maar soms ben ik daar ook niet zo goed in en kijk ik een saai programma mee met mijn ouders terwijl ik weet dat ik blijer word van bloggen of lezen. Daar ben ik vast niet de enige in, toch?

Sinds ik schreef over mijn hobby-dip en nu is ook het seizoen veranderd. Als ik eerlijk ben, ben ik daar best blij mee. Ik ben een beetje klaar met die eeuwig durende zomer. Vooral tijdens die hittegolf in de week voor mijn SE-week was ik die hoge temperaturen helemaal zat. Dus eigenlijk heb ik best zin in de herfst.  Als ik de vervelende dingen als kou, regen, sombere luchten even vergeet dan. Ik vind de herfst altijd wel een ‘gezellig’ seizoen, een tijd waarin ik aan het eind van de dag met een behaaglijk gevoel op de bank zit. Mijn handen om een kop thee geslagen, een dekentje over mijn benen, kat op schoot… Ik verlang naar dat gevoel, het voelt meer ontspannen. In de zomer heeft alles en iedereen altijd maar energie, eindigt de dag laat en begint hij weer vroeg. Er is een druk om zo veel mogelijk te doen, niet te veel stil te zitten want anders vliegt de zomer aan je voorbij. In de herfst is die geniet-druk niet zo aanwezig, tenminste niet als het gaat om het seizoen. Gevolg is dat ik meer rust heb, me alleen hoef te focussen op kleine genietmomentjes die niet per se het onthouden waard zijn. Zoals die warme kop thee, dat dekentje en die kat op schoot.

20160922_151414

Als het weer herfst is, geniet ik ook altijd weer van de pepernoten die weer in de winkel liggen. Nou ja, daar kon ik vroeger van genieten; ze lagen er in die hittegolf-week ook al. De afgelopen dagen – en nu nog –  heb ik er zo’n craving naar… Maar ik mag van mezelf  met dit zonnige weer gewoon niet aan de pepernoten beginnen, want als ik nu al begin… dan wil ik niet weten hoeveel zakken ik heb leeggegeten als de Sint ons land weer verlaat. Misschien moet ik mezelf met iets afleiden en mezelf niet op pepernoten maar iets anders trakteren. Een reep Tony’s Chocolony Caramel Zeezout of zo. Ik heb ook best zin in mijn gezonde carrot-cake-cookies, alleen zal ik die dan toch eerst zelf moeten maken. Ga ik wel snel doen, want dit is al de tweede keer dat ik ze vermeld zonder het recept te delen.

20160921_090849.jpg

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen met deze blogpost, samengevat in één zin: Ik ben periode A goed doorgekomen, bloggen en hardlopen gaan weer lekker en kom maar op met die herfst. (En pepernoten.)


Hoe gaat het met jou? Ben jij ook al klaar met de zomer? Of ben je juist blij dat de herfst nog even op zich laat wachten? 

Geef een reactie

