Hipstertent-test

Hipstertent-test: KaMI-Coffee

KaMI-Coffee mag het spits afbijten in de Hipstertent-test van Alkmaar, hier op mijn blog. Ik was hier de eerste (en enige) maandag van de herfstvakantie. Ik was eigenlijk van plan om eerst langs een paar anderen te gaan en deze wat later te doen, maar ze zaten allemaal zó vol en ik wilde graag even een uurtje bloggen voor ik moest werken, maar dat zag ik niet zitten met al dat geklets om me heen.  Bij KaMI-Coffee was wel lekker rustig en ze hadden gratis wifi, dus veranderde ik mijn volgorde en deed ik als eerste dit tentje aan.

KaMI-Coffee is een koffietentje aan de Ritsevoort en de kaart heeft Tsjechische invloeden. Je kunt er ook lunchen en coffee-to-go halen én er dus gratis wifi – je zou er dus kunnen werken als je het thuiszitten zat bent.

Interieur

Het interieur van KaMI-Coffee is vrij rustig. Ik vind het wel fijn dat rustgevende, want dat leidt niet zo af als je zoals ik echt even iets gedaan wil krijgen, maar heel hipster is het niet. En ook niet echt gezellig, op zo’n huiskamermanier.  Wel zijn de zitplekken vrij divers; je hebt tafeltjes voor twee en voor vier om aan te zitten, een grotere tafel met speelhoek voor kinderen achterin, vooraan bij het raam een zithoek met banken en buiten aan de Ritsevoort een paar tafeltjes om lekker mensen te kunnen kijken. Het menu staat op een groot krijtbord boven de ‘keuken’ – dat zijn wel weer hipsterpunten en dus pluspunten. Maar al met al scoort KaMI-Coffee met het interieur niet echt hoog qua hipster-gehalte.

Sfeer

De sfeer is ook rustig, maar daar heb ik in tegenstelling tot het interieur niks op aan te merken. Er zaten een paar vrouwen op de banken voor het raam toen ik er aankwam, en even later kwam er een vrouw met haar kindje achter me zitten, de maar alsnog voelde ik me al snel vrij comfortabel. Één van de eigenaren bediende me, en zij maakte het ook dat ik me comfortabel voelde. Even nadat ze mijn cappuccino en brownie (ik had trek) had gebracht, kwam ze verontschuldigend naar me toe omdat haar collega per ongeluk gewone melk had gebruikt voor mijn cappuccino, in plaats van de sojamelk waar ik om had gevraagd. Ze maakte gauw een nieuwe voor me – met een nieuw stukje chocolade erbij. Verder lieten ze lekker mijn gang gaan; één keer vroeg ze nog of ik nog wat wilde drinken en toen ik zei dat ik niets meer hoefde, dan in ieder geval niet een glaasje water. Waar ik wel mee instemde.

20170107_135913-1.jpg

Kaart

KaMI-Coffee’s kaart is vrij uitgebreid. Ze hebben veel verschillende soorten koffie en huisgemaakte limonade, en je kan er lunchen met panini’s , tosti’s, omeletten en crèpes – maar dat vind ik om eerlijk gezegd een beetje gewoontjes als lunch in een hipstertent. Qua zoetwaren viel het me een beetje tegen van wat ik verwacht bij een hipstertent; ze hadden niet veel keus en ook geen ‘gezondere’ gebakjes. En om eerlijk te zijn kon ik geen dingen op de kaart ontdekken die typisch Tsjechisch zijn. De brownie die ik had was niet zoals een gewone brownie, zacht en zompig, maar wel lekker en dus misschien wel naar Tsjechisch recept.

Cappuccino

Ik heb bij KaMI-Coffee een lekkere cappuccino gedronken, van goed formaat, volgens mij 2 euro 40 en te bestellen met sojamelk zónder daar extra voor te hoeven betalen. Met de cappuccino zit het bij KaMI-Coffee dus wel goed!

Unieke punten

Wat ik denk dat uniek is aan KaMI-Coffee, is dat het er zowel letterlijk als in de sfeer rustig was. Als je bijvoorbeeld iets voor school wil doen, of zoals ik écht even een bepaalde blogpost geschreven wil hebben, zou KaMI-Coffee wel eens een goede plek voor je kunnen zijn. Met een lekkere soja-cappuccino en een Tsjechische brownie naast de tafeltje en mensen om je heen die je gewoon lekker je ding laten doen.


Eindoordeel:  Hipstergraad van KaMI-Coffee: 2 van de 5 punten

Heel erg hipster is KaMI-Coffee dus niet, dus wat dat betreft kun je stellen dat deze tent slecht uit de test kom en als je graag een bezoekje wilt brengen aan een hipstertent in Alkmaar om hipsters te observeren en naast plantjes te zitten en vegan taart te eten, dat je dan niet naar KaMI-Coffee moet gaan. Maar als je op zoek bent naar een plek waar je even kunt werken aan het een of ander, naar een plek waar je simpel kunt lunchen, naartoe wilt met kinderen of gewoon alleen een lekkere cappuccino wilt drinken – of afhalen –  is KaMI-Coffee wél een aanrader.

2 gedachten over “Hipstertent-test: KaMI-Coffee

Geef een reactie

