lijstje

10 Food-Confessions Tag

Ik heb één keer eerder een tag op mijn blog gedaan, voor de rest heb ik ze allemaal gemeden. Ik vind tags eens beetje te makkelijk; je kan er te weinig creativiteit in kwijt. De vorige die ik heb gedaan, de Life Improvement Tag , vereiste wel iets meer denkwerk en daarom vond ik die wél leuk om in te vullen. Nu mijn blog steeds meer een foodblog begint te worden, leek het me ook wel leuk om de 10 Food-Confessions Tag in te vullen – zeker omdat je daarin ook heel vrij in de invulling bent. Met deze tag vertel ik je wat ik allemaal op te biechten heb als het gaat om eten, wat mijn guilty pleasures zijn en wat voor gewoontes ik heb (of wat mijn gewoontes van vroeger waren), waar ik me stiekem een beetje voor schaam…

img_8769

1. Ik eet mijn lunch op school altijd in twee delen, omdat ik anders te veel last krijg van mijn maag: het eerste deel eet ik in de grote pauze (meestal 12:00u) en het tweede deel in de kleine pauze daarna om 14:10.

2. Ik combineer werkelijk alles met pindakaas, behalve de meest bekende combinatie: met chocolade. Behalve deze koekjes trouwens, die zijn wel lekker! Denk omdat het met cacaopoeder is en niet met zoete melkchocolade.

3.Vroeger was ik een moeilijke eter, omdat ik bijna niets lustte.  Nou ja: ik bang was om dingen te proeven. Tegenwoordig lust ik bijna alles, het enige wat ik kan bedenken dat ik écht (nog) niet lust is spruitjes. Verder krijg ik alles wel weg – als het maar geen vlees of vis is, natuurlijk.

img_8786

 4.  Als ik thuis lunch, eet ik met mes en vork voor een fancy, luxe gevoel. Alsof ik in een lunchroom lunch, zeg maar. Alleen dan thuis. 

5. Ik heb soms zo’n honger dat ik gewoon niet weet wat ik moet eten, dus na lang  twijfelen en keukenkasjes opentrekken eet ik dan maar niets. Wat resulteert in een prikkelbaarheid van hier tot Tokyo die ik eerst niet kan plaatsen, tot ik mijn maag hoor rommelen….

6. Ik eet elke dag zeker drie stuks fruit, soms zelfs nóg meer. Ik trek me lekker niks van de mensen aan die zeggen dat je het eigenlijk bij twee stuks moet laten, vanwege de suikers. Hallo, het is of fruit óf chocolade, koekjes of andere zoete troep. Dan kan ik toch beter nog een stuk fruit nemen als ik zoete trek heb?

img_8780

7. Ik ben altijd veel te ongeduldig om te wachten tot mijn thee afgekoeld is, dus ik doe altijd wat koud water in mijn kopje zodat ‘ie al meteen op temperatuur is.

8.  Ik heb een terugkerende nachtmerrie, die gaat dat ik per ongeluk iets in mijn mond stop wat vlees of vis is, en daarna word ik ontzettend verdrietig en boos op mezelf…

9. Pepernoten zijn mijn guilty pleasure en ik moet me echt inhouden om ze niet al in september te kopen, want anders eet ik ze 4 maanden non-stop. Tot nu toe kan ik ze redelijk laten staan!

10. Als ik achter de kassa zit, verbaasd het me toch altijd weer dat 1. er zo veel troep bestaat wat mensen dus als echt eten zien en dus kopen en 2. dat er nog zo veel mensen vlees en vis kopen, en ook nog eens in hele grote hoeveelheden en niet-biologisch…


Als je me nog even door laat gaan, zou ik dit lijstje zo twee keer zo lang kunnen maken. Ik hoef  het bijvoorbeeld alleen maar mijn broer of broertje te vragen en ik kan er zo weer een paar opschrijven. Maar de tag is 10 Food Confessions, dus ik daar moet ik het bij laten.

Ik ben wel benieuwd: heb jij nog een bijzondere food-confession die typisch jouw is? Waarvan iedereen zegt: heb je hem / haar weer met zijn / haar … ? Vertel het me, ik ben namelijk heel benieuwd wat voor gekke gewoontes anderen hebben!

Geef een reactie

