muziek

Oktober’s Muziek

Oktober was een chaotische maar wel geweldige maand wat betreft muziek. Ik was veel nummers van september nog helemaal niet zat en daardoor had ik genoeg te luisteren vóór 7 oktober, de dag dat het album Oh My My van OneRepublic uit zou komen. Ik ging die dag alleen naar Utrecht voor een open dag en had dus de hele dag de tijd om het goed te luisteren. Één week later kwam het nieuwe album van Kings Of Leon en het laatste weekend van de maand werd ik nog op de valreep verrast door een nieuw album van Kensington én James Arthur.  Ook had ik natuurlijk nog het concert van Douwe Bob! De precieze inhoud van mijn afspeellijst en mijn favorieten vertel ik je hieronder.

De nummers van september die ik meenam naar oktober, zijn onder andere When The Lights Go Down – Matt Simons, Body Moves – DNCE, Three Empty Words en Mercy – Shawn Mendes, Young As The Morning Old As The Sea – Passenger en Hurts – Emeli Sandé.  Daarna kwam dus het nieuwe album van OneRepublic en die heb ik eigenlijk onafgebroken afgespeeld. Het is gewoon zó goed! Álle nummers ook gewoon! Op een gegeven moment moest ik van mezelf gewoon iets anders luisteren omdat ik anders bang was dat ik er een afkeer van zou gaan krijgen en toevallig was het vrijdag, dus voegde ik Love Me Now – John Legend, Go Robot – Red Hot Chilipepers en The Greatest – Sia toe en luisterde ik weer naar mijn oktober-afspeellijst tot het nieuwe album van Kings Of Leon, WALLS genaamd, uitkwam. Ik vind het een fijn album, maar ik vergat het gewoon op te zetten, deze maand. Ook omdat ik de albums van Douwe Bob weer draaide, ter voorbereiding op het concert. Dat was trouwens echt superleuk! De vriendin met wie ik was en ik zijn allebei niet erg lang (ik ben 1,65 en zij is nog kleiner) maar we stonden behoorlijk vooraan dus daar merkten we helemaal niets van. De sfeer was goed, het was gewoon fijn om maar 10 minuten te hoeven fietsen, Douwe Bob is gewoon geweldig leuk live! Dit was de eerste keer dat ik naar een écht concert van hem ging, en ik merkte dat dat toch wel heel anders is dan naar een festivaloptreden. Anders in de zin van beter, want nu zong hij ook rustige nummers of iets minder populaire nummers, die wel heel erg mooi zijn en helemaal al ze live worden uitgevoerd.

Mijn best-al-volle playlist breidde zich nog meer uit met liedjes als Human – Rag’Bone Man, Heathens – Twenty One Pilots, Breathing Underwater – Emeli Sandé, Blown – DNCE en In The Name Of Love – Martin Garrix & Bebe Rexha. Op de laatste vrijdag kwam zowel het nieuwe album van Kensington als van James Arthur uit en dat waren echt cadeautjes. Naar Control van Kensington luisterde ik vrijdag toen ik mijn profielwerkstuk aan het maken was en zaterdag onderweg naar stal, naar Back From The Edge van James Arthur luisterde ik de rest van het weekend. En de rest van de week eigenlijk ook. Ik kende alleen Impossible van hem, maar ik heb dat wel altijd een heel mooi nummer gevonden, en zijn nieuwe album… is misschien wel mooier. Nieuw concertmateriaal dus – als hij ooit naar Nederland komt. Naar één van de nieuwe shows van Kensington zou ik ook best willen, hoor. Het vorige album van James Arthur, zijn debuutalbum, is trouwens ook érg fijn – die luister ik nu ik dit schrijf – maar daar kom ik volgende maand op terug. Van allebei de albums kan ik geen nummer noemen dat ik niet leuk vind en daarom vind ik favorieten kiezen best moeilijk. Als ik het toch moet doen, is mijn favoriet van Kensington denk ik Do I Ever en van James Arthur Train Wreck.


Ik heb eigenlijk geen idee waar november mee aan komt zetten als het om muziek gaat. Ik heb geen idee of er nieuwe albums uitkomen, ik heb geen concerten op de planning staan… Ik zie het wel, ik laat me wel verrassen.  En als er niets nieuws komt, heb ik denk ik wel even genoeg aan het repertoire van James Arthur, Kensington en OneRepublic. 

Een gedachte over “Oktober’s Muziek

Geef een reactie

