dagboek

Één jaar A Frozen Rose!

Gister bestond A Frozen Rose precies één jaar, vandaag precies één jaar geleden kwam mijn eerste blogpost online, waarin ik mezelf en mijn blog voorstelde. My god, wat vond ik dat eng om te schrijven. Ik weet nog wel dat ik met trillende handen drukte ik op de ‘publiceren knop’.  Ik kan gewoon niet geloven dat dat al een jaar geleden is!

Ook al ligt mijn prioriteit nu totaal ergens anders (ergens wat de zwaarste SE-week van VWO 6 zou moeten zijn), ik kon dit jubileum niet zo maar voorbij laten gaan. Ik wil even kort terugblikken op mijn eerste blogjaar en tot slot een blik in de toekomst werpen; wat gaat er volgend jaar gebeuren en daardoor veranderen?

IMG_6042bw.JPG

In de afgelopen 12 maanden heeft mijn blog best wel een transformatie doorgemaakt. De eerste artikelen die ik schreef waren heel standaard en gingen over van alles, maar eigenlijk vooral over niets. Ik had mijn ‘ding’ nog niet gevonden. Geleidelijk aan werden mijn artikelen steeds minder typisch en steeds persoonlijker en schreef ik steeds meer in dagboek-stijl. Al deed ik ook vrolijk mee aan de plog-hype die aan de gang was en ook die van mij werd daardoor goed bekeken.

20151221_152729.jpg

Ik begon het ook steeds belangrijker te vinden om mooie foto’s bij mijn artikelen te hebben,  en daarmee had ik ook een manier gevonden om mijn spiegelreflexcamera onder het stof vandaan te halen en te houden. Ik ben echt gaandeweg dit jaar een steeds grotere passie voor de combinatie fotograferen-schrijven gaan ontwikkelen en inmiddels kunnen de meeste van mijn verhalen niet meer bestaan zonder foto’s, of mijn foto’s bestaan zonder een verhaal.

IMG_8276.JPG

Op het begin zag ik mijn blog nog wel eens als verplichting; ik moest wel enige regelmaat in het schrijven houden, want anders zou het nooit wat worden. Gelukkig werd dit gevoel steeds minder en heb ik mijn blog een aantal keer een beetje links laten liggen, zoals toen net na de zomervakantie. De vakanties waren wel echter altijd een dingetje. Ik nam me altijd voor om lekker veel te gaan bloggen – en had daar ook oprecht heel veel zin in – maar het kwam er uiteindelijk altijd op neer dat ik mijn ‘echte leven’ verkoos boven mijn ‘online leven’ en mijn leven liever beleefde, dan er over te schrijven. Dat zou daarna wel komen, dacht ik dan om het goed te praten. En soms deed ik dat ook, maar vaak liet ik het gewoon het verleden en gebeurt.

img_9513

Ik heb in dit jaar heel veel gedeeld.  Het begon met simpele blogposts zoals tags en op andere blogs populaire rubrieken. Later dus veel hersenspinsels en fotosessies, mijn Londentrip met mijn moeder via phoneplogs en mijn vakantie naar de Ardèche in gedichten, steeds meer recepten, mijn maandelijkse muziekafspeellijsten…. Eerst had ik nog geen idee welke kant ik met mijn blog op zou gaan qua onderwerpen (Ik zei in mijn eerste artikel:  “Ik heb zelf ook nog niet een globaal beeld van wat ik precies wil; ik zie wel waar het schip strandt.”). Nu na een jaar, kan ik concluderen dat de hoofdonderwerpen van mijn blog mijn gedachteleven en mijn drie grote liefdes fotografie, eten en muziek zijn. Dat eerste wilde ik graag delen, alleen maar om het kwijt te kunnen, en mijn drie liefdes bleek ik hier perfect te kunnen uiten door ze in de vorm van fotosessies, recepten en muziekartikelen te gieten en op het wereldwijde web te gooien.

IMG_8655


Oh ja, ik zou het nog over de toekomst hebben. Ik denk nu dat ik voorlopig nog niet uitgeschreven ben over de onderwerpen hierboven. En als alles volgens plan gaat, heb ik volgend jaar vanaf eind mei al een heel ander leven. Maar daarvoor is alles natuurlijk ook best turbulent, want dat is het examenjaar nu eenmaal. Bij deze wil ik mezelf even toespreken dat geen tijd voor mijn blog door de examendruk geen excuus is.  Geen energie wel, dus bij periodes van stilte (zoals nu eigenlijk; ik kan mezelf alleen tot het schrijven van de Vegan Challenge zetten) zit dat er waarschijnlijk achter, het komende jaar. Ach ja, ik zie het allemaal wel. Dat heeft afgelopen jaar ook goed uitgepakt.  

Geef een reactie

