recept

Choco-Peanut nutbars

Dit recept is een variatie op dit recept, dat ik een jaar geleden maakte. Na die eerste keer heb ik ze nooit weer gemaakt, omdat ik toch niet helemaal tevreden was over het recept. Laatst ging ik er toch mee aan de slag en tijdens het bakken heb ik een aantal dingen aangepast, toegevoegd en anders gedaan. Nu zijn het geen koekjes, maar ‘bars’ geworden en naar mijn mening een stuk lekkerder! Ze zijn nog steeds vegan en makkelijk te maken. Ik zal je hier beneden vertellen hoe.

Ingrediënten

  • 70 gram havermix (havermout en havervlokken)
  • 30 gram volkorenbloem
  • 30 gram cacaopoeder
  • snuf kaneel
  • 150 gram pindakaas
  • 50 gram rozijnen
  • handje noten / pinda’s
  • 1 eetlepel agavesiroop
  •  3 eetlepels sojamelk

img_1082

Recept

1. Verwarm de oven voor op 170 graden. Neem een kleine ovenschaal en beleg deze (bodem en zijkanten) met een stuk bakpapier. Week de rozijnen in warm water. Hak de noten in kleine stukjes.

2. Meng de havermix, pindakaas, agavesiroop, sojamel en kaneel. Zeef hier vervolgens de bloem en cacaopoeder boven. Meng even met een spatel en kneed het daarna goed samen met je handen. Voeg daarna de noten of pinda’s en rozijnen toe en kneed nog even door. Als het mengsel te droog is, kun je nog wat sojamelk toevoegen.

3. Stort het mengsel in de ovenschaal en druk het met je handen aan, zodat de laag overal even dik is.

4.  Controleer na tien minuten bakken of de bovenkant al ‘krokant’ genoeg is. Zo niet, kun je de oven nog 5 minuten op de heteluchtstand zetten.

5. Laat het baksel helemaal afkoelen en snijd het daarna in bars. Die van mij waren helaas een beetje uit elkaar gevallen, dus waarschijnlijk heb ik niet lang genoeg gewacht.


And that’s it!  Ik heb ze meteen na het afkoelen ingevroren, zodat ik er af en toe eentje kan eten en niet allemaal in één keer, omdat ze anders maar zouden bederven. Zowel bederfbescherming als zelfbescherming dus.

 

Geef een reactie

