project

Visionboards: 2016 & 2017

HAPPY 2017! Wéér een jaar voorbij! Ik kan het altijd maar moeilijk bevatten, maar dat komt misschien ook omdat het begin en eind van het jaar voor mij meer het begin en eind van het schooljaar zijn. Het begin en eind van de zomer dus. In ieder geval: 2016 is voorbij en dus is het tijd om terug te kijken op de afgelopen 12 maanden. Aan de hand van mijn visionboard welteverstaan. Wat heb ik en wat is er allemaal voor mij gerealiseerd dit jaar? En welke plaatsjes zijn nu erg confronterend, omdat ik het voornemen helemaal ben vergeten?

Ik zal eerst terugblikken op mijn board van 2016, daarna is die van 2017 aan de beurt.

IMG_7708.JPG

Dit was dus die van 2017. Wat de betekenissen achter de plaatjes zijn, kun je hier lezen.

IMG_7717.JPG

Met dit hoekje zit het wel goed. Op een kleine pauze na heb ik veel geblogd dit jaar. En ook best wat recepten bedacht, waarvan lang niet alles hier is verschenen. Hier hoefde ik mezelf ook niet constant aan te herinneren,  ‘dat ik dit nog wilde doen’. Het ging eigenlijk gewoon vanzelf. Ik vind bloggen en recepten bedenken gewoon heel leuk, denk ik.

Dan over de zebra’s (die voor mijn paardenliefde staan). Het is ingewikkeld, op het moment. Eigenlijk is dat het het hele jaar wel geweest. De liefde is echter nog niet verdwenen en ik beleef nog steeds plezier aan het rijden en met ze omgaan. Paarden, geen zebra’s dus.

IMG_7720

About France… think twice! Ik weet niet of ik die uitdrukking zo wel op de goede manier gebruik, maar ik bedoel natuurlijk dat ik wel twee keer naar Frankrijk ben geweest dit jaar. De eerste keer met een vriendin mee naar de Ardèche, de reis die ik hier heb gedeeld door middel van foto’s en gedichtjes. De tweede keer met mijn ouders en broertje naar Normandië, waar ik hier over heb geschreven. Ja, ik heb mijn dosis Frankrijk wel gehad, dit jaar.

De vrouw met de trompet, die voor muziek staat, vind ik lastig. Aan de ene kant kun je stellen dat ik er hopeloos in gefaald heb. Ik heb één zangles gehad, heb het keyboard na een paar maanden volledig laten verdwijnen onder het stof en ik durfde geen auditie te doen voor de schoolband… Alleen aan de andere kant heb ik wel superveel muziek geluisterd, heel veel nieuwe artiesten en bands ontdekt en er op mijn blog over geschreven, in mijn ‘….’s muziek artikelen’ vanaf maart. Oké, misschien heb ik dus niet helemaal gefaald, maar ik zou ook in 2017 wel meer willen doen zoals in het eerste rijtje.

IMG_7721

Tja, ben ik uitdagingen aangegaan dit jaar… Ik weet niet eens of ik die wel heb gehad en of ik ze dus wel heb kúnnen aangaan. Leuke dingen gedaan heb ik sowieso -en daar stond het plaatje ook voor.

“En met het bos + de schoenen die je eronder ziet, wil ik zeggen dat ik lekker naar buiten wil. Als mijn hoofd vol zit van een lange dag even een blokje om of een rondje fietsen.” 

Veel gedaan, veel gewaardeerd, van leren houden. Denk dus dat dit wel gelukt is.

IMG_7722.JPG

“Dit hoekje van mijn visionboard zegt: Yoga niet uit het oog verliezen en niet per se gaan feesten, maar dingen wel meer gaan vieren. Of zo. En dingen ondernemen. Zoiets. Oh en ‘mindfull leven’ lijkt me ook wel een goed iets voor 2016.” Juist Marleen, lekker duidelijk. Hier kan ik nu achteraf niet echt iets over zeggen. Behalve dat ik yoga zeker niet uit het oog verloren ben. Morgen start een nieuwe yogachallenge genaamd ‘I am challenge’ van BadYogi en die ga ik zéker volgen! Ook Cole Change van YogaTX is vandaag een nieuwjaarschallenge gestart, genaamd YOGAWEEK, maar die bewaar ik tot ná die van Badyogi. Twee challenges tegelijk volgen lijkt me iets te ambitieus – en zo heb er dubbel zo lang plezier aan.

IMG_7723.JPG

Hoe dankbaar ik geweest ben afgelopen jaar durf ik niet te zeggen. Wel ben gedurende het jaar steeds vaker gratitude lists gaan maken en dat heeft zeker geholpen bij het creeëren van een gevoel van dankbaarheid.

“‘En jij en ik dan?’ Daar kan ik niet meer over zeggen dan dat het me best leuk lijkt als er een ‘jij en ik’ komt, in 2016 ;-)” Dat ik dit echt gezegd heb…. Ik houd het erop dat er in 2016 nog geen ‘jij en ik’ was. It’s complicated…. 

img_1130

Ik heb aan het begin van de vakantie ook weer een visionboard voor 2017 gemaakt. Dit maal in mijn eentje en met maar een paar tijdschriften (met een Hapinezz kom je gelukkig al heel ver), in tegenstelling tot voorgaande jaren. Ik had daarom ook niet zo’n groot canvas gekocht als de vorige twee. Had ik misschien beter wel kunnen doen, want die van nu is pittig chaotisch en vol. Maar eigenlijk vind ik het wel mooi. Het past ook goed bij mijn beeld van volgend jaar; vol veranderingen en plannen, maar ook ontzettend chaotisch.

IMG_1109.JPG

Aanschouw: mijn visionboard voor 2017. Terwijl ik plaatjes aan het scheuren en knippen was, kwam ik erachter dat ik telkens óf hele lichte, óf paarsachtige, óf hele donkere plaatjes uitkoos. Met een paar pops of colour heb ik mijn visionboard ook met die overgang gemaakt en ik vind het naar eigen kunnen en zeggen best mooi geworden!

IMG_1114.JPG

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik van alle plaatjes moet zeggen. De meeste zijn vrij vanzelfsprekend. Sommige hebben niet eens een echte betekenis, of in ieder geval niet zo duidelijk dat ik het op kan schrijven. Bijna alle plaatjes hebben te maken met de tijd na de middelbare school, de dingen die ik in mijn tussenjaar wil doen en bereiken. De wasmachine staat dan ook voor zelfstandiger worden, ook al blijf ik nog thuis wonen. Plannen zijn onder andere: werken in een café. Oké, hipsterkoffietentje. Eropuit gaan: misschien bezoek in vriendinnen in het buitenland, misschien ga ik in mijn eentje op pad… Lezen, en dan vooral veel leerzame boeken. Non-fictie en fictie mag allebei, als het me maar iets bijbrengt.

IMG_1119.JPGEen jaar “Even vrij zijn. Ruimte om te dromen”. Dat wil ik het liefst (voor de helft van) 2017.


Ik wilde deze vakantie de beslissing nemen of ik me wel of niet zou uitschrijven bij Diergeneeskunde, en dus zou kiezen voor een tussenjaar of er gewoon eentje krijgen omdat ik niet toegelaten word. Op zich weet ik het wel zeker, maar er zijn nog een paar mensen (degenen van wie ik hun visie eigenlijk het belangrijkst vind) die ik er niet over heb verteld. Dat wil ik wel graag doen voor ik mijn inschrijving terugtrek. 

Als je na het lezen van dit artikel enthousiast bent geworden over het maken van een visionboard, zou ik zeggen: haal een canvas, pak er een stapel oude tijdschriften bij en ga aan de slag! Het is nog maar 2 januari – die eerste twee dagen maken niets uit. 

 

Geef een reactie

