Hipstertent-test

Hipstertent-test: Sencha Lunchstore

De tweede in het rijtje van de Hipstertenttest: Sencha Lunchstore aan de Koorstraat , tegenover de Grote Kerk en dus midden in het centrum van Alkmaar. Ik ben er inmiddels al een aantal keer geweest, dus het wordt wel eens tijd om Sencha aan de test te onderwerpen!

Sencha Lunchstore heeft geen website, maar wel een Facebookpagina die regelmatig wordt ge-updated. Naast dat Sencha een koffietent en lunchgelegenheid is, kun je er ook veel woonaccessoires en soms zelfs hele meubelstukken kopen. En als je geen tijd hebt om binnen te zitten, kun je altijd een coffee-to-go bestellen.

20161123_163048

Interieur

Het interieur van Sencha Lunchstore is zeker hipster. De interieurspulletjes die verkocht worden en dus overal hangen en staan dragen daar aan bij (denk aan bijzondere lampen en een kast vol decoratie-artikelen), maar ook de indeling van alles zelf. Er zijn verschillende plekken om te zitten: kleine tafeltjes aan het raam, twee grote tafels in het midden waar iedereen kan aanschuiven, een soort schooltafeltjes naast de bar, aan de bar zelf, in luie stoelen… Dit geeft iets heel relaxed en geeft het gevoel dat iedereen welkom is. Met het interieur zit het dus wel snor.

Sfeer

De sfeer in Sencha is net als het interieur relaxed en geeft je zodra je binnenstapt al het gevoel dat je welkom bent. Een beetje dat huiskamersfeertje, waar hipstertentjes wel bekend om staan. Er zitten dan ook veel verschillende mensen; werkende, studerende, overleggende of gewoon uren bijkletsende… Een klein nadeel hiervan is dat het eigenlijk altijd heel erg druk is. Op zo’n moment zou ik niet zo snel in mijn eentje gaan zitten, om bijvoorbeeld te bloggen, leren of lezen. Daar moet het dan iets rustiger voor zijn – iets wat het bij KaMI-Coffee bijvoorbeeld wel is. Maar voor uren bijkletsen onder het genot van een lekker drankje en taartje is Sencha wel degelijk geschikt.

20161129_145747

Kaart

Sencha heeft veel verschillende soorten koffie, thee, andere warme dranken à la chaitea latte, sapjes en smoothies en ‘bijzondere’ frisdranken op de kaart staan. De taartjesvitrine aan de zijkant van de bar zit vol met heerlijk uitziende creaties, maar het allertofste is dat de bovenste rij geheel vegan is! Toen ik hier aan het eind van mijn vegan-challenge in november was ik hier dolgelukkig mee, kun je begrijpen. Ik heb er twee keer één gegeten: eerst eentje met chocolade en kokos, daarna eentje die geïnspireerd was op gevulde speculaas. Ook nu zou ik zeker niet aarzelen om een taartje van de bovenste rij te kiezen, want ze waren allebei érg goed te doen!

Qua lunchmogelijkheden heeft Sencha een aantal belegde broodjes en tosti’s op de menukaart staan,  die zowel met vlees/vis, vegetarisch en veganistisch zijn. Ook hebben ze een paar dingen voor kinderen, een soep-van-de-week, een ontbijtmenu én de mogelijkheid om te high-tea’en. Dit alles heb ik echter nog niet geprobeerd.

20161122_145428

Cappuccino

De cappuccino van Sencha is helemaal prima – meer kan ik er niet over zeggen. Hij kan ook besteld worden met soja- of havermelk, maar dit maakt ‘m wel iets duurder. Een minpuntje voor mij, aangezien er ook horeca-gelegenheden zijn die er niets extra voor vragen.

Unieke punten

De interieurspulletjes die ook te koop zijn en overal staan, liggen en hangen, de sfeer die uitstraalt uit dat iedereen welkom is en de uitgebreide menukaart met vegan-taartjes zijn volgens mij wel dé unieke punten van Sencha en daarmee ook de leukste dingen aan de lunchstore.

20161122_145353

 

Eindoordeel: Hipstergraad van Sencha Lunchstore: 4 van de 5 punten

Bijna alles aan Sencha is hipster, maar BROEI in Utrecht was nog net een tikkie erger. Daarom dus 4 van de 5 punten.  Spreekt alles wat ik geschreven heb over deze hipstertent-testkandidaat je wel aan? Dan zou ik  Sencha Lunchstore zeker een bezoekje brengen als je in Alkmaar bent! Ik ben in ieder geval van plan om er nog een keer te gaan lunchen en één van hun broodjes te proeven. 


 

 

Geef een reactie

