muziek

Februari’s Muziek

Zo, weer even een iets luchtiger stuk dan al het andere wat ik de afgelopen tijd hier heb neergezet. Ik was even vergeten dat februari maar 28 dagen telt, dus voor mij was het echt ‘opeens’ maart. Mijn afspeellijst van februari is niet heel vol, maar er staan toch wel een paar nummers in die ik met je wil delen!

Toen ik ‘Januari’s Muziek’ schreef, had ik nog niet eens een afspeellijst voor februari gemaakt. Ik luisterde afwisselend John Mayer, Ed Sheeran, John Mayer, Ed Sheeran… had ik al verteld dat ik eigenlijk alleen maar naar John Mayer en Ed Sheeran geluisterd heb? Don’t judge me; ik was gewoon zo blij en gelukkig dat ik kaartjes voor hun concerten had gescoord. Vandaar ook dat Shape Of You en Castle On The Hill van Ed Sheeran weer in mijn playlist staan. Ed bracht echter wel een nieuw lied uit, How Would You Feel (Paean). Het is echt een lied van de ‘oude’ Ed, zijn muziek die mij in eerste instantie fan maakte. De gitaarsolo van John Mayer is ook zeker een fijne bijdrage aan dit mooie nummer. Van John Mayer zelf heb ik door het veelvuldig shuffelen van zo’n beetje zijn hele repertoire The Heart Of Life ontdekt, die het nu zeker tot het rijtje van mijn favoriete John Mayer nummers heeft gemaakt.

Eigenlijk zijn de meeste liedjes in mijn afspeellijst van maart nummers die óók al in die van februari stonden. Why Does It Always Rain On Me? en Sing van Travis stonden er bijvoorbeeld weer in, net als Make Me (Cry) van Noah Cyrus en Labrinth. Nieuw voor deze maand is  slechts alleen de nummers Autopilot van Kodaline en Skin van Rag ‘n’ Bone Man. Oh en My Immortal van Evanescence, die een vriend mij liet horen tijdens een melancholisch moment van ons beide bij Engels, en ik er daardoor achterkwam dat ik dit lied vroeger heel vaak heb geluisterd (omdat het op de achtergrond van een paardenfilmpje speelde…). Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ‘m op één keer na de hele tijd overgeslagen heb, omdat ik niet zo’n behoefte had aan zo’n droevig nummer. Ik kan me echter niet herinneren dat ik het vroeger ook al zo’n droevig nummer vond… misschien begreep ik de tekst toen niet goed. Helemaal nieuw, in de zin van net uitgebracht, zijn verder Try Again van Chef’Special (héél fijn – en wordt alleen maar beter en beter hoe vaker ik ‘m luister), Till You’re Loved van Mr Probz (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom ‘ie erin staat; zo goed vind ik het eigenlijk niet) en Be Good Or Be Gone van Lucas Hamming –  wel weer een lekker nummer.


Dat was het al! De eerste twee dagen van maart bracht ik nog met deze twee nummers door, maar toen vrijdag 3 maart aanbrak en zowel het nieuwe album van Chef’Special als van Ed Sheeran uitkwam, heb ik die non-stop (oké: samen met John Mayer op shuffle dan) geluisterd. Maar of ik ze inmiddels kan waarderen, welke muziek ik nog meer opeens ontdekt heb en hoe geweldig gaaf het concert van Chef’Special was, bewaar ik lekker voor Maart’s Muziek. Dat wordt ook meteen de jubileum-editie, want de eerste ‘…. Muziek’ stamt uit maart vorig jaar! 

Geef een reactie

