dagboek

Geslaagd!

Jaaaaaaa, ik ben geslaagd! Ik wilde dit eigenlijk laten weten door mijn nieuwe blog te starten, maar de afgelopen dagen heb ik geen tijd gehad om daar mee aan de slag te gaan, helaas. En de komende twee weken vóór ik op vakantie ga, waarschijnlijk ook niet. Ik stel het nu uit en ga ik er na Rhodos mee aan de slag; ik heb dan toch niets te doen. Heer-lijk, niet?

Woensdagochtend werd ik negen uur wakker. Veelste vroeg als je het mij vraagt, want zo had ik alleen nog maar meer tijd om zenuwachtig te worden. Toen er werd gevraagd of er iemand wilde bijspringen van 12:00 tot 14:00 heb ik dus maar ‘ja’ gezegd, om even mijn gedachten te kunnen verzetten. Een paar van mijn collega’s die ook hun uitslag kregen moesten ook werken en zo konden we onze zenuwen en onzekerheden mooi bij elkaar kwijt. Thuis had ik hierdoor slechts een kwartiertje om door de huiskamer te ijsberen voor het bellen om 15:00 uur begon. Via de klassenwhatsappgroep en mijn vriendenwhatsappgroep hield ik bij wie er al gebeld waren en toen iemand met de achternaam ‘Roos’ gebeld was, hield ik het echt niet meer. Maar voor ik dat kon uitroepen, zag ik een onbekend nummer op mijn telefoon verschijnen, nam ik op en had ik mijn mentor aan de telefoon met de verlossende woorden: ‘Gefeliciteerd Marleen, je bent geslaagd.’ Daarna ging hij nog door over eventueel profileren, aardrijkskunde of scheikunde, maar dat kwam niet echt bij me binnen. En toen ik ’s avonds mijn cijferlijst zag: een 5,5 voor aardrijkskunde en een 6,3 voor scheikunde, wist ik helemaal dat ik echt niet nóg een keer in die examenzaal wilde zitten. Dan maar een zesje meer op mijn eindlijst – who cares. Ik in ieder geval niet.

dav

 

Met mijn familie at ik een hele lekkere pizza in de stad en in de tuin van een vriendin kletsten en lachten we na het ophalen van onze cijferlijst tot middenacht, waarna ik nog met een paar vriendinnen de stad inging om te kijken wat daar te beleven viel. Ik wil niet zeggen ‘heel geslaagd Alkmaar’ was er te vinden, maar het was wel gezellig druk. Uiteindelijk rolde ik na een gekke maar leuke avond om half 5 mijn bed in en sliep ik tot mijn wekker zes uurtjes later ging voor rijles.

Vrijdag zou mijn enige volledig vrije dag van de week zijn, maar evengoed belandde ik weer achter de kassa omdat een ‘gezakte’ collega op school aan haar herkansing ging met haar leraar. Tegen zoiets kan ik gewoon geen nee zeggen. Ik werkte wéér op zaterdagochtend en ging daarna samen met mijn broer naar Amsterdam voor de neef- en nichtendag die mijn neef georganiseerd had. We bekeken zijn nieuwe huis (nou ja het zijn eerder twee kamers + een badkamer, washok en wc in één, maar wat wil je ook in hartje Amsterdam) en aten vervolgens bij de Foodhallen waar ik een Portobelloburger at en een mega grote Gin&Tonic dronk. Toen we om elf uur weer thuis kwamen, had ik een kwartiertje om me om te kleden en op te frissen voor ik weer op mijn fiets sprong richting een vriendin. Dit keer ging ik met een ander groepje dan woensdag de stad in om te vieren dat we geslaagd zijn. Grappig hoe erg het van invloed is met wie je bent voor wie je ontmoet en hoe je avond verloopt. Vanochtend lag ik pas om half 6 is mijn bed – je kunt wel stellen dat het een érg geslaagde avond was. Há.

dav

En dan hebben we tot slot vandaag nog, zondag. Helaas lukte het me niet om uit te slapen en verliet ik mijn bed alsnog in de ochtend. Ik deed rustig aan tot om drie uur mijn familie kwam proosten met thee en taart op mijn volwassenheid en diploma. Morgenochtend gaat mijn wekker alweer om half 7. Heer-lijk, niet. Eigenlijk heb ik aan één uur om me klaar te maken niet genoeg, alleen ik kan het gewoon niet aan om de wekker om kwart over zes te zetten. Daar heb ik morgenochtend sowieso spijt van als ik moet haasten, maar daar denk ik voor het gemak even niet aan.


Het enige dat ik met dit blogje wilde is vertellen dat ik geslaagd ben. Waarom ik dan mijn hele week tot in detail beschrijf? Hopelijk vond je het wel leuk om te lezen.  

 

Een gedachte over “Geslaagd!

Geef een reactie

